به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر الفت عصر یکشنبه در نشست مسئولان دستگاه قضائی با فعالان بخش اقتصادی استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اگر مردم ایران یاریگر هم باشند بسیاری از مشکلات حل می شود و خواهیم دید که تحریم های دشمنان کمترین اثر را بر اقتصاد کشور دارد.
وی ادامه داد: اما متاسفانه شاهدیم که امروز به جای دستگیری از یکدیگر مانعی ایجاد کرده ایم که باعث ضربه زدن به اقتصاد داخلی شده، ضربه هایی که از تحریم ها نیز کاری تر بوده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
الفت با انتقاد از اینکه در کشور حرمت زیادی برای تولید ثروت قائل نیستیم، گفت: زمانی که نهایت احترام و تکریم را برای سرمایه گذار قائل شدیم و حمایت های لازم و قانونی از آن ها بعمل آمد می توانیم بگوئیم که حرمت دار تولید ثروت هستیم.
معاون اجتماعی قوه قضائیه تصریح کرد: جلساتی که برای رفع مشکلات اقتصادی و کمک به واحدهای تولیدی برگزار می شود بسیار مهم و اثربخش است، در این راستا نیز همه مسئولان و مدیران از دستگاه قضائی گرفته تا سایر ادارات و ارگان ها موظف به حضور در این جلسات هستند.
وی همچنین با مهم ارزیابی کردن نقش بانک ها در تسهیل گری کار واحدهای تولیدی افزود: حمایت و پشتیبانی آن ها از بنگاه های اقتصادی امری ضروری و لازم است بخصوص در شرایط فعلی که باید به رونق و افزایش تولیدات آن ها کمک کرد.
الفت با بیان اینکه در دوران پیروزی انقلاب همواره سعی در انجام عملیات بانکی بدون ربا بوده است، گفت: متاسفانه سیستم ربوی بانک ها نه تنها بهبود نیافت بلکه به بدترین شکل هم تثبیت شد.
این مقام عالی رتبه در قوه قضائیه با اشاره به تائید مراجع تقلید بر اصلاح سیستم بانکی کشور، ابراز امیدواری کرد شاهد این اتفاق باشیم و واحدهای تولیدی با کمک بانک ها بتوانند بر تولیدات خود بیفزایند.
وی همچنین با بیان اینکه دستگاه قضائی نیز همواره از سرمایه گذاری مشروع حمایت و خود را موظف دانسته از واحدهای تولیدی دفاع کند، گفت: چند وظیفه برای بهبود کسب و کار در قوه قضائیه تعریف شده که حتما آن ها را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
الفت در پایان با اشاره به راه اندازی مجتمع قضایی ویژه دعاوی اقتصادی در کرمانشاه، این کار قدم مهمی برای فعالان بخش اقتصادی برشمرد و گفت: راه اندازی این مرکز، مصداق بارز یک دادگاه تخصصی است که می تواند حامی فعالان این بخش باشد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.