به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه شورای قضایی استان که با حضور معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: شاه بیت اقتصاد مقاومتی درون زا و بیرون زا بودن آن است که توانمندسازی و نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه از جمله اهداف اصلی آن است.
وی با بیان اینکه 80 درصد مشکلات اقتصادی کرمانشاه در ستاد تسهیل مربوط به عملکرد بانک ها بویژه بانک های خصوصی است، اظهار داشت: بیشتر مصوبات اقتصادی استان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با «سد ترس» مدیران بانک ها از بازرسی مواجه می شود و از انجام تعهدات سرباز می زنند در حالی که باید در شرایط تحریم فکری به حال این مشکل کرد.
او همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه حدود 150 هزار نفر بیکار دارد و رتبه اول بیکاری در کشور با وجود تمام تلاش ها دارد، بیان کرد: بیکاری مهم ترین مشکل اقتصادی استان است که دیگر شاخص های اقتصادی و اقدام های دولت را زیر سوال می برد.
بازوند اضافه کرد: سالیانه حدود هفت هزار و 500 نفر به خیل بیکاران استان اضافه می شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله شوک بزرگی به استان در یک سال گذشته وارد کرد، گفت: استانداری این تهدید را به فرصت توسعه و ایجاد اشتغال تبدیل کرده به گونه ای که نه تنها نرخ بیکاری را مهار کرده بلکه سه درصد نیز تا فصل پاییز امسال آن را کاهش داده است.
بازوند در ادامه با قدردانی از همکاری دادگستری با مجموعه مدیریتی استان افزود: کرمانشاه هم از نظر امنیت و هم جذب سرمایه گذار از وضعیت خوبی برخوردار است.

** سرمایه گذاری با زور و قدرت میسر نمی شود
استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذار به دنبال کسب سود است، گفت: با زور و قدرت نمی شود سرمایه گذار را جذب کرد باید شرایط سرمایه گذاری از جمله رفع موانع تولید، احترام و رسیدگی به موقع برای استعلام پروانه، ثبت به موقع و امنیت فراهم کرد تا سرمایه گذاری صورت گیرد.
بازوند در پایان از معاونت پیشگیری جرم قوه قضاییه خواستار اختصاص خط اعتباری 105 میلیارد تومانی برای پرونده گلیم و گبه و خاتمه آن شد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.