امید قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یک هزار و 503 طرح پرداختی داشته ایم که از مصوبات خود اداره کل نیز بیشتر بوده است، افزود: شهرستان هرسین با 883 نفر اشتغال بیشترین پرداختی در سطح استان را داشته که در حوزه صنایع دستی و در قالب سامانه کارا، طرح های پشتیبان و مشاغل خانگی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در مناطق زلزله زده نیز از جمله شهرستان قصرشیرین 72 طرح گردشگری داشته ایم که تاکنون 15 طرح و با اشتغال زایی مستقیم 52 نفر انجام شده که سایر طرح ها با موانع مختلفی روبه رو بوده است.
قادری اظهار داشت: با پرداختی های سامانه کارا در حوزه صنایع دستی و گردشگری 2 هزار و 732 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.
وی با بیان اینکه از تعداد کل طرح های استان یک هزار و 283 طرح صنایع دستی بوده و مابقی در حوزه گردشگری است، اضافه کرد: 20 میلیارد تومان در بخش صنایع دستی و 18 میلیارد تومان در بخش گردشگری پرداخت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: عدم وجود کارگاه های بزرگ صنایع دستی باعث شده در راستای سیاست گذاری و اهداف استراتژیک همچون برند سازی موفق عمل نکنیم.
او عدم امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری، عدم بسته های سرمایه گذاری، عدم اعتبار دقیق جهت زیرساخت ها، عدم تمایل سرمایه گذاری طرح های صنایع دستی و گردشگری موسسات مالی اعتباری دولتی، سختگیری دستگاها، عدم مشوق ها به سرمایه گذاران خارجی و کافی نبودن تبلیغات برای جذب سرمایه گذاران را از مهمترین موانع سرمایه گذاری گردشگری در استان اعلام کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه تشکیل ستاد تسهیل اشتغال در حوزه گردشگری را لازم و ضروری دانست و افزود: همکاری دستگاه های مختلفی از جمله حمل و نقل و پایانه ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این ستاد می تواند کارگشا باشد.
قادری در ادامه اولویت اداره کل میراث فرهنگی را اشتغال زایی در صنعت گردشگری دانست و گفت: گردشگران زیادی علاقه مند سفر به این استان هستند و در هر زمینه ای ایجاد اشتغال نیازمند اعتبارات بسیار است در حالیکه منابع مالی کمتری نسبت به سهم کشاورزی و سهم صنعت به طرح های میراث فرهنگی اختصاص داده شده است.
او اظهار داشت: در صورت ابلاغ اعتبارات فراگیر با ایجاد طرح های گردشگری می توانیم سه هزار اشتغال ایجاد کنیم.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.