رضا خواجه ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مالکان واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خود با پیمانکاران قرارداد ساخت و ساز منعقد کرده اند با این وجود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نمایندگی از مالکان واحدها با پیمانکاران و مردم زلزله زده جلسه ای برگزار کرده و میزان پیشرفت کار و میزان بدهی نیز صورت جلسه شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به تورم و گرانی در بازار و پایین آمدن میزان سود پیمانکاران ، اکنون آنها درخواست تسهیلات تکمیلی از مالکان را دارند و این درحالی است که پیمانکاران براساس تسویه حساب صورت گرفته هیچ حق و حقوقی از مردم ندارند.
این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن برای تسریع و تسهیل در پیشرفت کار پیمانکاران، علاوه بر نظارت کافی بر کیفیت کار، آهن آلات ارزان قیمت و سیمان رایگان دراختیار آنها گذاشته است.
خواجه ای افزود: در این راستا بنیاد مسکن تا پایان کارهمراه مردم خواهد بود و حافظ حق و حقوق آنان است.
تعدادی از پیمانکاران مناطق زلزله زده امروز در اعتراض به آنچه عدم پرداخت مطالباتشان نامیدند، تجمع کردند.
21 آبان سال 97 یک زمین لرزه 7.3 ریشتری در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.