آذر ولی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: وضعیت هوای کرمانشاه تا ساعت 11 امروز 119 میکروگرم بر متر مکعب هوا بود که این میزان در روز گذشته 181 میکروگرم بوده و با وجود اینکه کاهش پیدا کرده ولی همچنان در وضعیت هشدار قرار داریم.
وی با بیان اینکه هوای سه شهرستان استان نیز در مرحله هشدار قرار دارد، گفت: با وجود اینکه در سایر شهرستان ها وضعیت آلودگی هوا به نسبت روز گذشته روند کاهشی داشته ولی شرایط نامساعد است و قصرشیرین، سرپل ذهاب و پاوه در شرایط هشدار قرار دارند.
وی با تاکید براینکه با وزش باد انتظار بهترشدن شرایط می رود، ادامه داد: این آلودگی به دلیل پدیده وارونگی دما است که مقداری ریزگرد نیز وارد جو استان شده است.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه میزان غلظت گرد وغبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت: از این مقدار تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.
ولی زاده همچنین با اعلام اینکه اگر غلظت گرد وغبار بین 390 تا 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد، وضعیت اضطرار ایجاد می شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر ود، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد.
وارونگی دما یا وارونگی گرمایی یا اینورژن به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی می‌باشد. این پدیده آلودگی هوا در کلانشهرها را تشدید می کند.
7460/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.