به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان در سرسرای اجتماعات اداره کل ارشاد استان افزود: برگزاری کنسرت ها تابع قوانین و مقرراتی است که هر هنرمند و یا برگزارکننده کنسرت ها این قوانین و مقررات را رعایت کنند مجوز برگزاری برای آنها صادر می شود.
وی یاداور شد که ما در زمینه برگزاری کنسرت در استان چه کُردی و چه غیرکُردی مشکلی نداریم و هرکسی درخواست کنسرت بدهد مجوز صادر می کنیم.
وی این نکته را نیز یادآوری کرد که از صفر تا صد، صدور مجوز کنسرت ها در استان در دست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه است.
وی همچنین به درخواست یکی از هنرمندان استان که گفته بود مجوز برگزاری کنسرت در کرمانشاه برایم صادر نمی شود نیز گفت: درخواست این هنرمند به اداره کل رسیده و ما مشکلی برای صدور مجوز نداریم اما پیشنهاد کردیم این کنسرت را در مناطق زلزله زده برگزار کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه این نشست خبری به برگزاری 51 کنسرت سنتی و پاپ در استان در سال جاری خبر داد و در پاسخ به سوالی در زمینه برگزاری کنسرت بانوان نیز گفت: ما از برگزاری آیین های شاد در استان استقبال می کنیم و برای کنسرت بانوان نیز اقدام هایی انجام داده ایم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.
حجت الاسلام جعفری ، یکی از اقدام های مهم در 2 سال اخیر در حوزه موسیقی را راه اندازی پنج خانه موسیقی ذکر کرد و افزود: خانه تنبور در گهواره، هوره در اسلام آباد غرب، ممور در هرسین، دف در پاوه راه اندازی شده و خانه سیاچمانه در نوسود نیز در مرحله نهایی است و به زودی راه اندازی می شود.
او استقبال مردم از راه اندازی این خانه ها را خوب و پرشور توصیف کرد و اظهار داشت: این خانه ها در حفظ، تقویت و ترویج موسیقی محلی بسیار موثر هستند.
او در پاسخ به سوالی در مورد گرانی نرخ بلیط کنسرت ها نیز گفت: نرخ بلیط ها تابع شرایط اقتصادی بازار است و باید به میزانی باشد که برای هنرمندان و شرکت برگزار کننده صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی اضافه کرد که ما بر نرخ بلیط کنسرت ها نظارت داریم و تا جایی که مقدور باشد تلاش می کنیم که نرخ ها پایین باشد که همه اقشار مردم بتوانند از برنامه های فرهنگی استفاده کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.