فریدون یاوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همایش ملی صنعت و خدمات سبز 253 واحد از طریق خوداظهاری ثبت نام کردند که از این تعداد 81 واحد صنعتی و 14 واحد خدماتی سبز برگزیده شدند.
او گفت: از این 81 واحد صنعتی سبز سه واحد صنعتی از استان کرمانشاه حضور داشت و از 14 واحد خدماتی سبز نیز یک واحد خدماتی سبز از کرمانشاه بود.
وی صنایع سبز استان کرمانشاه را شرکت پالایش نفت کرمانشاه، شرکت پتروشیمی پلیمر کرمانشاه و شرکت صنایع سیمان سامان غرب اعلام کرد.
یاوری اظهار داشت: برای این همایش 253 واحد صنعتی و خدماتی ثبت نام کردند که از این تعداد 217 واحد صنعتی و 36 واحد خدماتی بوده است.
وی ادامه داد: 14 واحد به عنوان واحد صنعت برگزیده سبز، 67 واحد صنعت سبز انتخاب شده‌اند همچنین سه واحد به عنوان واحد خدماتی برگزیده سبز و 11 واحد خدماتی قابل تقدیر شناخته شده‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: از 15 مهر ماه امسال فراخوان ثبت نام واحدهای صنعتی و خدماتی سبز اعلام شد و انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در ادارات کل محیط زیست استان و کارگروهی در ستاد انجام شد.
وی افزود: استقرار سیستم پایش آلاینده‌ها و سیستم بازیافت، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و استقرار پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها جزو شاخص های انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بوده است.
به گفته او واحدهای منتخب نباید جزو صنایع آلاینده باشند، افزون بر این استقرار دفتر HSE ارتقای دانش محیط زیستی به کارکنان و داشتن گواهی ISO 1400، دیگر محورهای انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بوده است.
یاوری گفت: هدف از برگزاری همایش ملی صنعت و خدمات سبز این است که ضمن تشویق این واحدها، فرهنگ نگرش محیط زیستی را توسعه دهیم و بستری مناسب برای حضور این واحدهای پاک در بازارهای بین المللی فراهم کنیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.