به گزارش ایرنا ، رامین صادقی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مشکلات مالی شهرداری کنگاور اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری با کاهش درآمدهای جاری با معضلات زیادی مواجه شده است.
او با بیان اینکه 200 وظیفه مختلف برای شهرداری ها تعریف شده است، افزود: به اذعان وزیر کشور بیش از 800 شهرداری در سراسر کشور ورشکسته شده اند که نتیجه ارتباط مستقیم درآمد و اقتصاد شهرداری با اقتصاد مردم شهر است.
وی با اشاره به روز شدن حقوق پرسنل و نیروهای شرکتی شهرداری کنگاور اظهار کرد: شهرداری سال گذشته تاخیر پنج ماهه پرداخت حقوق کارگران را تجربه کرد ولی امسال حقوق ها را به روز کرده و بخش عمده ای از بدهی های پیمانکاران و تامین اجتماعی را پرداخت کرده است.
شهردار کنگاور خاطرنشان کرد: کمیسیون های ماده 100 و ماده 77 را فعال کردیم و با کمک نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی پیگیر اعتبارات استانی و ملی شده ایم.
صادقی با بیان اینکه شهرداری کنگاور در سال جاری هفت میلیارد تومان اعتبار داشت، یادآور شد: از محل ستاد بازآفرینی شهری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، مبلغ 2 میلیارد و 60 میلیون تومان به محله کم برخوردار حسن آباد اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه 140 هکتار بافت فرسوده در کنگاور وجود دارد، ادامه داد: محله غم تسلی که یکی از معضلات کنگاور به شمار می‌رفت با پیگیری‌های مسئولان استانی، فرماندار و امام جمعه بحث جابه‌جایی این محله مطرح شد که طی یک ماه اخیر 30 مورد جابجایی و انتقال را شاهد بودیم.
شهردار کنگاور ادامه داد: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح مسکن مهر مهرآوران خواهیم بود تا بدین وسیله بسیاری از مشکلات شهروندان حل و فصل شود.
وی در ادامه با بیان اینکه با وجود اینکه دولت در سال 98 افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت را تصویب کرده است، خاطرنشان کرد: طی هماهنگی که با اعضای شورای شهر انجام شد هیچ گونه افزایش عوارضی در سال آینده نخواهیم داشت.
صادقی در ادامه با بیان اینکه کنگاور دروازه ورودی استان کرمانشاه محسوب می شود و از مشکلات عدیده ی حوزه شهری رنج می برد، بیان کرد: متاسفانه افزایش قیمت قیر از 800 هزار تومان به حدود چهار میلیون و 200 هزار تومان از یک سو و اختصاص ندادن سهمیه قیر رایگان به شهرهای بالای 50 هزار نفر نیز از سوی دیگر مزید بر دیگر مشکلات شهر شده است.
سکان دار مدیریت شهری کنگاور در ادامه با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت و مصرف 21 هزار تن اسفالت در سطح شهر، اظهار کرد: طی سال جاری 6 هزار متر مربع موزاییک فرش و 11 کیلومتر جدول گذاری در سطح شهر انجام شده است.
صادقی همچنین از احداث سه خیابان جدید در کنگاور خبر داد و افزود: برای مقابله با معظل ترافیک خیابان شمالی محله بهار ایجاد و زیرسازی بصورت صددرصد انجام شده است.
وی گفت: قسمت انتهایی کمربندی جنوبی شهر که سالها به دلیل معارض مختلف رها شده بود، به بهره برداری رسید و بخش عمده ای از بار ترافیکی ورودی شهر به آن سمت کشیده شده است.
صادقی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدام های انجام شده طی 9 ماه سپری شده از سال 97 پرداخت و بیان داشت: احداث گلخانه 500 متری، حدود 36 هزار متر مربع زیرسازی معابر، یک هزار متر دفع آبهای سطحی، توسعه فضای سبز و احداث پارک ولیعصر، کاشت 40 هزار اصله نهال، نصب وسایل ورزشی در پارک ها، 54 مورد اطفاء حریق، 2 هزار و 100 مورد اطفاء حریق در اراضی کشاورزی از جمله این اقدامات است.
به گفته ی شهردار کنگاور؛ خرید 259 سطل زباله، حمل روزانه 80 تن زباله در روز، جمع آوری یک هزار و 40 قلاده سگ ولگرد، نصب روشنایی در سطح تمام پارک ها و معابر شهری، توزیع لاستیک 434 حلقه لاستیک در بین تاکسی داران با نرخ دولتی، جمع آوری بیش از هزار مورد جمع آوری سد معبر بخش دیگری از اقدام های شهرداری محسوب می شود.
صادقی به اقدام های ستاد خدمات سفر برای نوروز 98 نیز اشاره ای داشت و گفت: با طراحی سفره های هفت ‌سین و المان‌های شهری مناسب سعی می‌کنیم فضای متفاوت و بهتر از سالهای قبل به وجود بیاوریم.

** تخفیف 25 درصدی برای سرمایه گذاری شهری
رئیس شورای اسلامی شهر کنگاور نیز در این نشست با بیان اینکه برای طرح های اشتغال زایی به سرمایه گذاران 25 درصد تخفیف لحاظ می شود، افزود: در راستای اصل 44 مسئولان موظف هستند شرایط اشتغال زایی را تسهیل کنند.
ابوالقاسم طاهرآبادی ادامه داد: تمام توان خود را برای ایجاد اشتغال پایدار در این شهر به کار خواهیم بست و سنگ تمام خواهیم گذاشت.
وی از فرماندار، امام جمعه و سپاه پاسداران شهرستان کنگاور بخاطر همکاری های که در راستای اجرای برنامه های فرهنگی با شهرداری دارند، قدردانی کرد.
در ادامه این نشست خبرنگاران سطح استان کرمانشاه با اهدای لوح و هدیه مورد تجلیل قرار گرفتند و از معبد آناهیتا بزرگترین تک بنای سنگی کشور و پروژه های عمرانی سطح شهر و گلخانه شهرداری بازدید کردند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.