به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، صنعت گردشگری را حاوی ثروتی عظیم برشمرد و اظهار داشت: استان کرمانشاه نیز باید بتواند از این سرمایه بزرگ استفاده کند.
وی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر گردشگری کرمانشاه، افزود: وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده گردشگری در استان نشان می دهد کرمانشاه از چه استعداد فراوانی در این زمینه برخوردار است.
بازوند همچنین از وجود ظرفیت بالای استان در بخش صنایع دستی اشاره کرد و گفت: کمک به صنعتگران می تواند به تقویت این بخش کمک شایانی کند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر کمتر به بحث گردشگری در استان پرداخته شده است، یادآور شد: یکی از دلایل عمده آن وقوع زلزله مهیب 7.3 ریشتری سال قبل بود که تمام حواس ها را معطوف خود کرد هرچند اعتقاد دارم از این تهدید نیز می توان یک فرصت ساخت و روی بحث گردشگری زلزله هم کار کنیم.
وی با بیان اینکه سال آینده باید تبدیل به سال گردشگری کرمانشاه باشد باید زیرساخت های این کار فراهم شود، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا هم گردشگر به حضور در استان رغبت داشته باشد و هم مردم این دیار از حضور مسافران و گردشگران بهره مند شده و از لحاظ اقتصادی پیشرفت کنند.
بازوند، گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه ای در استان خواند و گفت: تقویت بخش صنعت توریسم باعث رونق اقتصادی استان شده و در بهبود معیشت مردم نقش بسیار موثری دارد.
مدیر ارشد استان با تاکید بر اینکه جاذبه های گردشگری کرمانشاه به اندازه چاه های نفت آن ارزش دارد، گفت: مدیر میراث فرهنگی و گردشگری استان باید با برنامه ریزی های اصولی زمینه برگزاری ماهانه یک رویداد گردشگری در سال آینده را فراهم کند.
وی همچنین با اشاره به تشکیل اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست همه با هم برای رونق گردشگری استان در نوروز 98 کمک کنند.
بازوند خاطرنشان کرد: آراستن چهره کرمانشاه و زیباسازی محیط شهری و روستایی نقش بسیار مهمی در ثبت خاطره ای خوب از کرمانشاه در ذهن مسافران دارد و آن ها را راغب می کند در فرصت های دیگر نیز به این استان سفر کنند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری ها نقش بسیار موثری در زیباسازی شهری دارند، گفت: ساماندهی وردی شهرها، تزئین معابر، سلیقه به خرج دادن در خیرمقدم گویی به مسافران و فراهم کردن امکات رفاهی مناسب برای آن ها باید در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که در سخنانی کرمانشاه را چهره زیبای ایران اسلامی معرفی کردند، یادآوری کرد: هنر ما مسئولان زمانی مشخص می شود که بتوانیم این چهره زیبا را در ایام نوروز به نمایش بگذاریم.
بازوند همچنین بر نقش آموزش و پرورش در زمینه اسکان مسافران نوروزی و فرودگاه در استقبال مناسب از مسافران تاکید کرد و گفت: این دستگاه ها نیز باید از هم اکنون اقدام های خود را آغاز کنند.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به نقش پلیس در برقراری امنیت مسافران نوروزی و تاثیری که در ذهن و روح آن ها ثبت می شود، اشاره کرد و گفت: پلیس با افزایش خدمات و امنیت آفرینی خود به توسعه صنعت توریسم و حضور مسافران و گردشگران در استان برای نوروز 98 کمک کند.
وی همچنین با قدردانی از سردار امان اللهی فرمانده و دیگر مدیران و مسئولان انتظامی استان، گفت: با تلاش های شبانه روزی این عزیزان و حضور مقتدرانه آن ها در تعطیلات نوروزی سال های اخیر شاهد هیچگونه ناامنی برای گردشگران و مسافران نبودیم.
بازوند در عین حال که از پلیس خواست مقتدرانه با هرگونه ناامنی و شرارت برخی مخلان نظم و امنیت اجتماعی برخورد کند در عین حال بر صبوری آن ها در مواجهه با مشکلات و راهنمایی شایسته مسافران نوروزی نیز تاکید کرد.
نماینده عالی دولت همچنین از راه اندازی خانه مسافر در کرمانشاه حمایت کرد و گفت: موانع سر راه این کار باید در جلسه مشترک میان میراث فرهنگی و پلیس برداشته شود.
وی در پایان یکی از ملاک های ارزیابی مدیران را عملکرد آن ها در تعطیلات نوروزی برشمرد و گفت: در این ایام 2 بازرس ویژه به صورت سرزده از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان بازدید کرده و گزارش اقدام های انجام شده را منعکس می کنند.
در نوروز 97 حدود حدود 2 میلیون مسافر و گردشگر نوروزی از استان کرمانشاه دیدن کردند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.