به گزارش ایرنا، علیرضا حیدری روز سه شنبه در نشست کارگروه بهداشت و درمان پدافند غیرعامل که در سرسرای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: امروزه تهدیدهای بیولوژیک عموما نوین و متکی بر تکنولوژی و فناوری است و این مراقبت و تدابیر پیشگیرها و آمادگی دستگاه های ذی ربط را باید چند برابر حساس کند.
او در ادامه بیماری های حاصل از عوامل بیولوژیک به دلیل درمان طولانی و نیاز به مراقبت ویژه، موجب اتلاف منابع پزشکی و فشار روی سیستم درمانی دانست و بر اهمیت تدابیر پدافند غیرعامل در حوزه زیستی تاکید کرد.
وی پیشگیری را بسیار کاربردی تر از درمان دانست و افزود: مسئولان ذیربط ضمن مراقبت های لازم از انبار و ذخیره استراتژیک مانند دارو و تجهیزات پزشکی باید حداقل برای دوره سه ماهه اقدام نمایند ؛ زیرا حفظ سلامت مردم بسیار مهم و اصلی اجتناب ناپذیر در حوزه پدافند زیستی می باشد.
مدیرکل پدافندغیرعامل استان کرمانشاه دفاع و امنیت را مقوله ای دانست که همواره مورد نیاز بشر بوده و جزء مطالبات اساسی افراد است.
حیدری افزود: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرمسلحانه محسوب می شود که اگر به آن پرداخته شود، در زمینه دفاعی و ایجاد امنیت نقش موثری را ایفا می کند.
او نخستین کارکرد پدافندغیرعامل را ارائه خدمات ضروری و حفظ جان و مال مردم بیان کرد و گفت: فراگیری دانش پدافند غیرعامل برای مدیران دستگاه های اجرایی ضروری به نظر می رسد، چرا که پدافند غیر عامل مجموعه ای از اقدام ها یا دانش در اختیار مدیران قرار می دهد تا با استفاده از آن آسیب پذیری های حوزه کاری خود را کاهش دهند
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان و 2 هزار 622 روستا دارد که در غرب ایران واقع شده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.