به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه روز دوشنبه در نشستی خبری در محل ساختمان این دانشگاه گفت: ثبت نام بدون آزمون براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم سه ساله) از 29 دی ماه آغاز شده و تا 10 بهمن ادامه دارد.
بهمن سعیدی پور افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز پیام نور استان در حدود 80 کد رشته محل اقدام به ثبت نام کنند؛ البته همه یا بخشی از از این کد رشته ها در پذیرش مهرماه تکمیل شده و در این مرحله ظرفیت باقیمانده آنها نیز پذیرش خواهد شد.
او بیان کرد: چند برابر ظرفیت اعلام شده پیش ثبت نام می ‌شود و از بین متقاضیان، دارندگان بالاترین معدل کتبی دیپلم پذیرش نهایی می شوند.
سعیدی پور اظهار کرد: دیپلمه‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای تا زمانی که مقطع پیش دانشگاهی را نگذرانده باشند، اجازه ثبت نام در دانشگاه پیام نور را ندارند مگر اینکه مدرک کاردانی یک رشته مورد تایید وزارت علوم را داشته باشند.

** تسهیلات ویژه برای دانشجویان
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، همچنین به تسهیلات ویژه این دانشگاه برای دانشجویان اشاره و عنوان کرد: متقاضیان نگران قبولی در یک مرکز خاص نباشند زیرا نقل و انتقال در همه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور به صورت صد در صد آزاد است و متقاضیان پس از قبولی می توانند به هر مراکز دلخواه منتقل شوند.
به گفته او، انتقال دانشجو به صورت موقت و دائم صورت می گیرد و تنها در صورتی که دانشجو از یک شهر کوچک به شهر بزرگتر منتقل شود، شهریه متغیر او 20 تا 30 درصد افزایش پیدا می کند در غیر این صورت نیاز به پرداخت هزینه ای نیست.
تغییر محل آزمون به هر مرکز در کشور نیز دیگر امکان دانشگاه پیام نور برای دانشجویان است که سعیدی پور به آن اشاره کرد و در باره شرایط تغییر رشته هم گفت: دانشجو اگر یک ترم را با معدل بالای 12 گذرانده باشد می‌تواند تغییر رشته دهد و واحدهای گذرانده او هم با رشته جدید تطبیق داده می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: تحصیل همزمان تحصیل همزمان در 2 رشته، اجباری نبودن حضور در کلاس و امکان تطبیق واحدهای درسی گذرانده شده در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم از دیگر تسهیلات دانشگاه پیام نور برای دانشجویان این دانشگاه است. همچنین در این دانشگاه درس های افتاده جز معدل حساب نمی‌شود و اگر دانشجو سر جلسه امتحان هم حاضر نشود، آن درس از لیست واحدهای او حذف می شود.
ارائه سه نوع وام شهریه هم دیگر خدمتی است که به گفته سعیدی پور به دانشجویان دانشگاه پیام نور ارائه می شود؛ از جمله وام با کارمزد 2 درصدی بانک انصار که دانشجویان برای گرفتن آن می ‌توانند با معرفی یک ضامن برای کل طول تحصیل، شهریه خود را وام بگیرند و به صورت اقساط بازپرداخت کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور گفت: حدود 40 درصد از دانش آموخته گان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند و بیشتر پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی هم از کسانی هستند که در پیام نور تحصیل کرده اند.
حدود 14 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد 14 مرکز دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در حال تحصیل هستند.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.