به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی عصر یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که باعث رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری می شود حرکت به سمت راه اندازی واحدهای تولیدی با امکان اشتغال فراوان است.
وی افزود: هرچند ایجاد یک شغل نیز مناسب است اما برای استانی مانند کرمانشاه که از بیکاری زیادی رنج می برد تمرکز باید روی ایجاد واحدهای اشتغالزایی باشد که بتواند ده ها نفر را صاحب شغل کند.
حاتمی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای اشتغالزای روستایی گامی بلند در راستای رفع مشکلات بیکاری است، خاطرنشان کرد: در همین روستاها ظرفیت های زیادی برای راه اندازی کسب و کار وجود دارد که باید از آن نهایت استفاده را برد.
معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از 51 هزار پرونده به بانک های استان برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند، افزود: بیشتر این طرح ها در حوزه مشاغل خرد قرار می گیرند و تسهیلات درخواستی آن ها بین 100 تا 200 میلیون ریال بوده است.
وی همچنین با اشاره به نقش بانک ها در راه اندازی کسب و کار روستایی، از آن ها خواست تا همکاری خود را با صاحبان طرح ها بیشتر و سختگیری بی مورد برای پرداخت تسهیلات نداشته باشند.
حاتمی در پایان گفت: اگر همه دستگاه های اجرایی دست به دست یکدیگر دهند می توانیم بازهم نرخ بیکاری خود را کاهش داده و با افزایش اشتغال بر این مشکل کهنه و قدیمی فائق آئیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 18.2 درصد ترخ بیکاری است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.