سید ایوب زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین این اقدام ها در حوزه های عمران و مسکن ، درمان و تعاون ، بیمه خدمات درمانی ، پرداخت تسهیلات ، پذیرش ، مددکاری ، فرهنگی و پژوهش ، آموزش عالی ، احیا و مرمت مزار شهدا بوده است.
وی اظهار داشت: در حوزه مرمت و بازسازی مزار شهدا تعداد 272 مزار شهید معظم در 40 گلزار ( در یک نقطه شهری و 39 نقطه پراکنده روستایی ) تحویل شهرداری و دهیاری های شهرستان جوانرود شده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران جوانرود خاطرنشان کرد: در حوزه عمران و مسکن به بیش از یک هزار خانوار تسهیلات مسکن ، پرداخت هزینه های مناسب سازی 200 نفر از خانواده های جانبازان و شهدا و 30 واحد مسکونی برای خانواده های واجد شرایط این نهاد احداث و واگذار شده است.
زارعی به بخش اشتغالزایی خانواده های زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران جوانرود اشاره کرد و گفت: در 40 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی 400 نفر از ایثارگران برای استخدام به ادارات و نهادها معرفی شده و به 500 نفرهم وام های اشتغالزایی در سطح خرد و کلان پرداخت شده است.
وی افزود: در بخش هدیه ازدواج نیز به سه هزار نفر از ایثارگران و خانواده های آن هدیه ازدواج پرداخت شده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران جوانرود به ارائه خدمات درمانی و پزشکی هم اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 641 نفر مشمول بیمه تکمیلی می باشند که تعداد یک هزار و 863 نفر دارای دفترچه بنیاد و 757 نفر شاغل در ادارات دیگر دارای بیمه تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.
زارعی ، معرفی 2 هزار و 250 نفر به کمیسیون پزشکی ، پرداخت هزینه داندانپزشکی و تهیه عینک یک هزار و 550 نفر ، معرفی 750 نفر برای دریافت تجهیزات پزشکی ( تخت ، تشک ، ویلچر و سمعک ) معرفی 850 نفربرای خدمات ارتز وپروتز، معرفی 750 نفر به کمیسیون پرستاری ماده 22 و 26 ، انجام بیش از هفت هزار و 500 ویزیت در منزل توسط پزشکان پایش سلامت ، انجام بیش از 26 هزار و 500 نفر ویزیت در مطب توسط پزشکان طرف قرارداد، پرداخت ایاب و ذهاب درمانی برای یک هزار و 150 نفر افراد واجد شرایط را از دیگر خدمات درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران جوانرود اعلام کرد.
وی معافیت سربازی برای یک هزار و 100 نفر ، اعزام جامعه هدف به حج تمتع و عمره به تعداد 530 ، پذیرش و هزینه تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاهها ، نامگذاری کوچه ، خیابان و اماکن عمومی به نام شهدای گرانقدر به تعداد 170 نفر و احداث ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جوانرود را از دیگر اقدام ها و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان در طول چهل سال گذشته عنوان کرد.
شهرستان جوانرود 342 شهید ، 762 جانباز و 31 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.