به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن ناصری روز پنجشنبه در آیین اختتامیه طرح مهروزی آستان قدس رضوی که با حضور نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در تالار کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، مبلغ اهدایی آستان قدس را 2 میلیون تومان برای هر زوج و خانواده زلزله زده و ارائه سه میلیون تومان تسهیلات بدون بهره عنوان کرد.
او اضافه کرد: تاکنون به 585 زوج جوان مددجوی کمیته امداد در مناطق محروم از جمله مناطق زلزله زده کارت 2 میلیون تومانی پرداخت شده و در مراسم اختتامیه امروز هم به 15 زوج کارت هدیه 2 میلیون تومانی اهدا می شود.
وی همچنین گفت: تاکنون به 160 خانواده زلزله زده و مناطق محروم منطقه عثمان وند کارت 2 میلیون تومانی اهدا شده و امروز نیز به 40 خانواده کارت 2 میلیون تومانی داده می شود.
ناصری در ادامه با بیان اینکه تاکنون آستان قدس رضوی به هزار نفر محروم در استان کارت هدیه پرداخت کرده است ، اظهار داشت: آستان قدس همچنین در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم و روستایی کرمانشاه 10 تا 20 درصد کمک هزینه ساخت و سازهایی که توسط گروه های جهادی در مناطق محروم انجام می شود را پرداخت کرده است.
او همچنین از اعطای یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بدون بهره آستان قدس رضوی در کرمانشاه خبر داد و گفت: آستان قدس رضوی برای کمک به اشتغال استان در نظرگرفته شده که سقف آن برای هر فرد 30 میلیون تومان است.
معاون نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه؛ خدمات پزشکی و دارویی رایگان برای 800 نفر، توزیع 50 هزار بسته غذایی گرم و برپایی سه موکب در اربعین حسینی، اعزام هشت هزار زائر اولی به حرم امام رضا (ع)، توزیع 140 راس گوسفند بین خانواده فقرا، توزیع هفت هزار بسته لوازم تحریری بین دانش آموزان محروم از جمله مهم ترین اقدام های این نمایندگی در استان کرمانشاه در طول یکسال گذشته دانست.
ناصری در بخش دیگر از اقدام های نمایندگی آستان قدس رضوی خبر از ثبت نام 2 هزار و 300 داوطلب برای خادم یاری آستان قدس رضوی در کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون هزار و 150 نفر از این تعداد فعال هستند و 500 نفر نیز ملبس به لباس خادمیاری در 80 کانون و محله در سطح استان هستند.
وی همچنین بیان داشت: 17 گروه جهادی مختلف اعم از پزشکی، فنی مهندسی در قالب هشت کارگروه تخصصی در استان کرمانشاه در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم در نمایندگی آستان قدس رضوی فعال هستند.
در ادامه این مراسم نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری از اقدام های آستان قدس رضوی برای کمک به مردم فقیر و مناطق محروم استان قدردانی کرد.
آیت الله محمود محمدی عراقی ، کمک به نیازمندان را سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار دانست و گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید همه مردم و مسئولان دست به دست هم دهند تا جشن سالگرد انقلاب برای همه مردم شادی آفرین باشد.
نمایندگی آستان قدس رضوی سال 95 در استان کرمانشاه راه اندازی شد و فعالیت خود را از سال 96 شروع کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در غرب ایران قرار دارد.
8066/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.