مراد شیخ ویسی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: با توجه به شرایط خاص و مناسب استان کرمانشاه برای فعالیت های کشاورزی و دامپروری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی یکی از سازمان های پیشرو در صدور انواع مجوزهای فعالیت کشاورزی و دامپروری است.
وی اظهار داشت: بخش عمده ای از این مجوزهای صادر شده در سال جاری مربوط به فعالیت واحدهای کوچک دامپروری در مناطق زلزله زده بوده است.
وی با اشاره به اینکه بازه زمانی صدور پروانه در کشور 60 تا 80 روز است، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده این زمان در استان کرمانشاه به 40 تا 50 روز کاهش یافته اما از آنجا که رضایت مندی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و تسریع در روند صدور پروانه اولویت دارد سعی می کنیم این زمان کوتاه تر شود.
شیخ ویسی با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصلاح این فرآیند است، گفت: به همین منظور، در نظر داریم با راه اندازی مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی که در حال تشکیل و استقرار در مراکز دهستان است تمام امور مربوط به صدور پروانه در همان مراکز دهستان انجام و متقاضیان دیگر مجبور نباشند برای انجام این امور به مرکز استان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی مراجعه کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در ادامه افزود: بیشترین زمان صدور پروانه، مربوط به پاسخگویی استعلامات چندگانه از دستگاه های دولتی می شود که مقرر شده این مراکز خصوصی، اخذ استعلامات مربوطه را انجام دهند تا از سرگردانی متقاضیان در ادارات سطح شهر جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: با توجه به بررسی های انجام شده، برخی استعلام ها در زمان تمدید پروانه غیرضروری بوده و صرفا با تایید کارشناس ناظر شهرستان انجام می‌شود.
گفتنی است یکی از عوامل افزایش زمان صدور پروانه ها، عدم دسترسی نظام مهندسی به شبکه دولت می باشد که بالاجبار تمام مکاتبات از جمله انجام استعلام‌های لازم باید به صورت پستی یا توسط پیک صورت گیرد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.