به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه؛ امید قادری در جلسه شورای معاونین این اداره کل افزود: با توجه به شرایط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توقعات از این دستگاه در افکار عمومی و بدنه مدیریت ارشد استان بسیار بالاست.
او گفت: باید با استفاده از همه ظرفیت های موجود برای بهبود شرایط سازمانی و ارتقاء شاخص های کلی اداره کل و برآورده کردن توقعات افکار عمومی اقدامات مناسب صورت گیرد.
وی با اشاره به حوزه گسترده فعالیت این سازمان بیان داشت: در حوزه میراث فرهنگی با توجه به تنوع و کثرت آثار، ضرورت حفاظت و مرمت آثار تاریخی و ساماندهی مجموعه های تاریخی امری اجتناب ناپذیر و با اهمیت است که باید با تلاش بیشتر و استفاده مناسب از توان کارشناسی موجود و نیز جلب مشارکت های مردمی صورت گیرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین صنایع دستی را فرصتی بسیار مناسب برای ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد و گفت: باید در این مسیر از ظرفیت های بین بخشی برای توسعه صنایع دستی بهره مناسب برده شود.
قادری در ادامه توسعه گردشگری را مساله ای کلیدی و محوری در فعالیت های اداره کل عنوان کرد و افزود: با توجه به تاکید سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیریت ارشد استان، رونق گردشگری جزو اولویت های کاری ما خواهد بود.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری می تواند شرایط سایر بخش های اداره کل را نیز با بهبود همراه کند، تصریح کرد: پیاده کردن ایده های جدید در حوزه تبلیغات و معرفی از جمله ضروریات این حوزه است.
وی در این نشست از معاونین و مسئولین بخش های مختلف اداره خواست در روزهای آینده برنامه های در دست اقدام حوزه خود و پیشنهادات لازم را جمع بندی و ارائه نمایند.
وی همچنین تاکید کرد برنامه ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان برای ارائه در کارگروه آتی و جمع بندی و تصویب در ستاد در دستور کار معاونت گردشگری قرار گیرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.