به گزارش ایرنا، سعید طلوعی عصر یکشنبه در جلسه نشست هم اندیشی با انبوه سازان و سازندگان مسکن که در تالار شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون جلسات متعددی در خصوص مشکلات و استقبال نکردن سازندگان از ساخت و ساز تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه نزدیک به 25 پارامتر در خصوص رونق ساخت و ساز وجود دارد، ادامه داد: بسیاری از این شاخص ها همچون اندوخته ارزی و سپرده مردم ممکن است استانی نباشد در واقع بسیاری از پارامترهای اقتصادی کلان در ساخت و ساز موثر است.
طلوعی با تاکید براینکه باید مشکلات اقتصادی در زمینه ساخت و ساز در بافت فرسوده بررسی شود، ادامه داد: تجمیع پلاک های قدیمی یکی از مشارکت های شهرداری است که در این زمینه کار مناسبی انجام نشده و هنوز اندر خم یک کوچه باقی مانده ایم.
شهردار کرمانشاه با تاکید براینکه باید برای صدور پروانه چاره اندیشی شود در قالب یک مثال ادامه داد: به ازای هر 100 پروانه ای که صادر می شود تنها پنج درصد به ماده 100 نمی رسد و 95 درصد به ماده 100 می رود.
طلوعی اظهار داشت: اگر آمار ماده 100 را بگیریم به آمار 105 درصدی می رسیم این بدان معناست که بسیاری از پروانه های ساخت و ساز 2 مرتبه به ماده 100 می روند و برخی دیگر با وجود اینکه پروانه برای آنان صادر نشده به ماده 100می روند که ضعف شهرداری است.
شهردار کرمانشاه به آسیب شناسی در زمینه رغبت نداشتن مردم به ساخت و ساز در مناطق فرسوده کرمانشاه پرداخت و ادامه داد: شهرداری نباید به روزمرگی دچار شود.
وی از عدم ثبات مدیریت در شهرداری به عنوان یکی از این آسیب ها یاد کرد و افزود: در سالهای اخیر طول عمر شهردار به یکسال هم نرسیده این در حالی است که زمان می برد تا یک شهردار با مهم ترین مشکلات این ارگان که کسری بودجه نمونه ای از آن است آشنا شود و تا بخواهد به این چالش ها اشراف یابد طول عمر یکسال مدیریت شهری وی تمام شده است.
طلوعی اضافه کرد: از شورای شهر خواهان ثبات و همدلی هستم تا شهردار در طول عمر مدیریت بالا بتواند برنامه کوتاه، میان و بلندمدت تعریف کند.
وی معتقد است، بافت قدیمی شهر کرمانشاه نزدیک به 30 سال است که به حال خود رها شده که باید پرسید چرا آسیب شناسی نمی شود.
وی با اشاره به برنامه دولت برای بازسازی 2 هزار واحد مسکونی در سال آینده ادامه داد: در استان ضوابطی متناسب با بافت قدیمی نداریم و به چارچوبی مختص با این بافت نیازمند هستیم.
وی از مهاجرفرستی به عنوان یکی دیگر از دلایل رکود در ساخت و ساز یاد کرد و گفت: در این سالها جمعیت کرمانشاه چندان رشدی نداشته که به مسکن نیاز داشته باشد.
وی ادامه داد: با انجام مطالعات شهرسازی باید سازندگان تشویق به ساخت و ساز در بافت قدیمی متناسب با بودجه مردم شود و فراموش نشود بافت جمعیتی اقتصاد جامعه عوض شده و مشکلات شهرسازی زیادی داریم.
شهردار کرمانشاه با بیان اینکه باید مانع از گسترش بی رویه شویم، تاکید کرد که بافت قدیمی مستلزم بازنگری است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.