رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه از بخشش چهار قاتل پس از 7 سال پای چوبه دار خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جبار تجری در این باره گفت: در پی اختلاف قومی بین اهالی یکی از روستاهای توابع کرمانشاه در سال 1390 نزاعی به دلیل عدم سازش و توافق بر سر زمین‌های کشاورزی بین آنها رخ می‌دهد که منجر به قتل چهار نفر از اهالی یک روستا که دارای نسبت فامیلی هستند، می‌شود.
 
وی افزود: پس از حضور نیروهای پلیس در محل و انجام تحقیقات لازم، چهار قاتل دستگیر شدند و پس از سیر مراحل قانونی پرونده، حکم قصاص قاتلان صادر و تایید شد و استیضان حکم از دیوان عالی جهت اعدام صادر و ابلاغ شد.
 
وی افزود: سال گذشته به درخواست خانواده‌های قاتلان و رئیس کل دادگستری استان این پرونده به ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف کرمانشاه ارجاع شد و پس از ورود پرونده به این شورا تلاش های شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب جهت صلح میان خانواده‌های درگیر در مخاصمه آغاز شد که سرانجام این تلاش‌ها به ثمر رسید و خانواده‌های مقتولین با حضور در یکی از دفترخانه های کرمانشاه اقدام به گذشت از قاتلین کردند.
 
تجری اضافه کرد: از آنجایی که پس از نزاع سال 90 رعب و وحشت در این روستا حاکم شده بود و بسیاری از اهالی روستا مجبور به  ترک محل زندگی خود شده بودند، این سازش آرامش را به منطقه بازگردانده و زمینه بازگشت خانواده های مهاجر را فراهم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.