به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، در رابطه با آمار اخیر اشتغال اظهار داشت: هنگامی که به عنوان استاندار خدمت خود را در این استان آغاز کردم با 169هزار بیکار مواجه شدیم که دنبال کاهش آن بودیم.
وی با تاکید براینکه باید پاسخگوی منتقدان وضعیت اشتغال باشیم، ادامه داد: هفت هزار و 500 نفر ورودی سالانه است که ریزش اشتغال نزدیک به هزار نفر است که 169هزار نفر نیز بیکار داشته ایم که در یک سیر به سمت بالا می رفته است.
او ادامه داد: در نهایت در پایان سال گذشته نرخ بیکاری استان در 21.6 درصد توقف کرد.
وی ادامه داد: مرکزی که اعلام کرده نرخ بیکاری استان 22درصد به صورت فصلی است ما نیستیم و از سوی مرکز آمار کشور اعلام شده است.
بازوند در ادامه با اشاره به تدوین سند اشتغال استان، افزود: قرار است این سند جلوی رشد بیکاری را بگیرد البته طبیعی است یکساله نمی توان برای اشتغال 169هزار بیکاری کاری کرد و آن را به میانگین کشوری رساند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هنوز رتبه بالای بیکاری کشور به این استان اختصاص دارد، افزود: نرخ بیکاری بالا به معنای فرار سرمایه گذاران است که برای کنترل آن تلاش کرده و خواهیم کرد.
وی ادامه داد: شاید سلیقه ها متفاوت باشد ولی وحدت و هم اندیشی خوبی بین ما و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.
بازوند در خصوص وضعیت کمک رسانی دولت به کرمانشاه، ادامه داد: به عنوان نماینده عالی دولت در این منطقه، بی توجهی از سوی دولت به استان ندیده ام.
بازوند ادامه داد: در سال گذشته در بین 31 استان، نخستین استانی بودیم که اعتبارات به صورت 100درصدی آنهم به شکل نقدی به ما اختصاص یافت که نشان از توجه ویژه دولت به این استان است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: امسال بودجه نیز توسط دولت به مجلس داده می شود اینکه رتبه دوم هزینه ای و پنجم عمرانی کشور را در این بودجه داریم لایحه ای است که دولت داشته و پیگیری های نمایندگان استان و دیگر مسوولان مربوطه نیز مناسب و تاثیرگذار بوده و ماحصل این وحدت نتیجه بخش بود.
وی با تاکید براینکه دولت در مقایسه با زلزله های دیگر استان ها، در زلزله کرمانشاه نیز سنگ تمام گذاشته، ادامه داد: بعد از این حادثه که می توان از آن به عنوان بحران ملی یاد کرد در مدت 36 ساعت پس از بحران، اعتبار دولتی به مناطق زلزله زده استان تعلق گرفت.
بازوند ادامه داد: پس از 36 ساعت نقدینگی از سوی آقای نوبخت به استان ابلاغ شد که امر فوق العاده ای بود چرا که سایر زلزله ها در دیگر استان ها تا یک ماه طول می کشید تا اعتبار تعلق گیرد.

**جلوی پرداخت تسهیلات برای خرید سنتی دام گرفته شود
استاندار کرمانشاه در ادامه در خصوص پرداخت تسهیلات برای خرید دام و گوسفند به شیوه سنتی مخالفت خود را اعلام کرد و افزود: این پیشنهاد مددجویان کمیته امداد را شامل نمی شود.
بازوند علت مخالفت خود با این امر را انحراف بالا عنوان کرد که گاه برای خرید تعداد اندک گوسفند چندین خانواده وام دریافت می کنند.
وی همچنین به ابلاغ 11میلیارد تومانی اعتبارات تبصره 18 از سهم 57 میلیارد تومانی کرمانشاه اشاره کرد.
این مدیر ارشد استان به اعلام سازمان برنامه و بودجه برای برگشت اعتبار در همه استان ها نیز اشاره کرد و افزود: این کار به دلیل توزیع توسط وزارتخانه است که موجب فرصت سوزی است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 33 شهر و 2 هزار و 932 روستا حدود 150 هزار بیکار دارد که از این نظر در رتبه اول کشور قرار گرفته است.
مرکز آمار نرخ بیکاری کرمانشاه در پاییز امسال را 18/2 درصد اعلام کرد که با 6.9 درصد کاهش نسبت به پاییز سال قبل، رتبه نخست بیشترین کاهش نرخ بیکاری بین استان های کشور را در یک سال (پاییز 1396 تا پاییز 1397) به خود اختصاص داد.
7460/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.