به گزارش ایرنا، محمد خیاطیان روز شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه اظهار داشت: به واسطه شرایطی که در جامعه هست و ناجوانمردی هایی که در سطح بین المللی نسبت به نظام وجود دارد. مدیران را به این سمت برده است که به مقوله گردشگری به عنوان یکی از بخش های اشتغالزا و تامین منابع و ارزآور برای کشور توجه ویژه داشته باشند.
وی با بیان اینکه آینده اقتصاد کشورها بر پایه بخش گردشگری استوار خواهد شد، افزود: امروزه کشورهایی همچون هندوستان با وجود برخورداری از منابع مناسبی که دارند حوزه فعالیت های خود را به سمت گردشگری برده اند و یا کشوری که هیچ فضای گردشگری از جنس میراث جهانی ندارد امروز همه هدف خود را بر روی گردشگری متمرکز کرده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی کشور ترکیه برای توسعه صنعت گردشگری، اظهار داشت: درآمد ها و منافع این کشور در حوزه گردشگری از درآمد نفتی ما هم گاها بیشتر است.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی بیان داشت: در ایران با توجه به 32 هزار اثر ثبت شده در گردشگری عقب هستیم. البته این روزها با این وجود آمارهای مناسبی در حوزه گردشگری وجود دارد که با وجود همه مشکلات کشور امیدوارکننده است.
خیاطیان تصریح کرد: وقتی تحریمی صورت می گیرد، تحریم حرف نیست و در عمل ایران هراسی در اقصی نقاط دنیا جاری و ساری می شود، ایران هراسی که با هدف براندازی نظام است.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه اظهار داشت: در 9 ماه گذشته 6 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شده اند و این عدد در شرایط تحریم به دست آمده است.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم در گردشگری به چشم انداز مناسبی برسیم باید از داشته های خود به بهترین شکل استفاده کنیم و گردشگری را صرفا با طبیعت گردی برابر ندانیم و حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز باید در خدمت گردشگری قرار گیرند.
وی با بیان اینکه، باید داشته های میراث فرهنگی برای جذب گردشگر به کار گرفته شوند، تصریح کرد: در این شرایط که کشور نیازمند جذب گردشگر به ویژه در حوزه خارجی است میراث فرهنگی باید با همه توان در این حوزه ورود کند.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه باید به موضوع گردشگری و تنوع در آن پرداخته شود و در حوزه های مختلف از جمله اکو توریسم، توریسم سلامت، توریسم ورزشی و... باید مورد توجه قرار گیرند، داشتن 371 کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با کشور عراق را فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری سلامت، زیارت و تفریحی در این استان عنوان کرد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد جلیل بالایی در مدیریت میراث فرهنگی استان، اظهار داشت: ایشان انسانی آرام، پرتلاش و مدبری هستند که در زمان حضور در این اداره کل به یک وحدت نظر و آرامشی رسید که منجر به اتفاقات خوبی در استان شد.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور در خاتمه با اشاره به معرفی امید قادری به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، اظهار داشت: ایشان از مدیران خوب، پرتلاش و با انگیزه است که نیازمند است همه به او کمک کنیم تا در مسئولیت پیش رو موفق شود.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.