به گزارش ایرنا، مهرداد سالاری عصر روز شنبه در آیین معارفه مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت، اظهار داشت: مسیرهای جدید گردشگری در استان برای رضایت گردشگران و تثبیت جریان گردشگری نیاز و ضروری است.
او با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری در این استان گفت: تقویت ابعاد و ظرفیت های گردشگری موجب رشد شهرها در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود.
وی بسترسازی ، زیباسازی و ایمن سازی شهرها را از ملزومات توسعه گردشگری دانست و افزود: نبود هر یک از ملزومات مانعی پیش روی جذب گردشگر است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با اهمیت برشمردن ظرفیت های گردشگری این استان و استفاده مطلوب از آنها، اظهار داشت: نباید آثار تاریخی که مانند مهره های تسبیح در سطح استان پراکنده هستند در صندوقچه ی خاطرات نگه داری شوند، بلکه باید آنها را احیا و باز زنده سازی کنیم.
سالاری در ادامه با اشاره به اینکه میراث فرهنگی دارای ضوابط و قوانین محکمی برای حفاظت و صیانت از آثار ارزشمند برجای مانده از گذشتگان است، افزود: تنها مشکلی که با آن مواجه هستیم عدم بومی سازی این قوانین براساس جغرافیای شهری مناطق مختلف کشور است.
او خواستار رفع اینگونه نواقص شد و پیشنهاد کرد که اختیاراتی برای تشدید و یا تغییر برخی ضوابط به مدیران استانی داده شود.
وی در پایان با تقدیر از عملکرد جلیل بالایی مدیر سابق اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، اظهار امیدواری کرد که امید قادری مدیر جدید این اداره کل توسعه صنعت توریسم و گردشگری در تمام سطوح را در دستور کار خود قرار دهد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.