به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به درخواست استاندار کرمانشاه برای پایلوت شدن استان در بحث پدافند غیرعامل گفت: با توجه به تجربیات دستگاه های اجرایی کرمانشاه در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته ، از این درخواست استقبال می شود.
سردار غلامعلی حیدری در پنجمین کارگروه پدافند غیرعامل استان کرمانشاه، پدافند غیرعامل را مدیریت سریع و درست امور در لحظات اولیه بحران ها دانست که با تدابیر پدافند غیرعامل از قبل امکان پذیر است.
وی هدف اصلی پدافند غیرعامل را صیانت از سرمایه انسانی دانست و گفت: پدافند غیرعامل در بحران ها به دنبال به حداقل رساندن خسارت های جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

** اعتبارات عمرانی سال 98 کرمانشاه 780 میلیارد تومان است
استاندار کرمانشاه اعتبارات عمرانی استان کرمانشاه در لایحه بودجه سال 98 را 780 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به بودجه سال 97 رشد 9.54 درصدی دارد.
هوشنگ بازوند در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان متوسط رشد بودجه عمرانی کشور را 8.7 درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که بودجه عمرانی استان کرمانشاه بیشتر از میانگین کشور رشد داشته است.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود اعتبارات ملی استانی را در سال 98 نیز معادل 576 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم که در سال 97 معادل 372 میلیارد تومان بود امسال 55 درصد افزایش داشته است.

** هشت قلم اشیای تاریخی در جوانرود کشف شد
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ، از کشف هشت قلم اشیای تاریخی در شهرستان جوانرود که قدمت برخی از آن ها به هزاره قبل از میلاد و دوره ساسانیان می رسد، خبر داد.
سرهنگ «علیرضا مرزبانی» با بیان اینکه به تازگی و پس از بازرسی از منزل فردی که متهم به نگهداری اشیای عتیقه بود، افزود: در بازرسی های صورت گرفته 12 قلم مشکوک به عتیقه بدست آمد که با ارسال اموال کشف شده به اداره میراث فرهنگی، عتیقه بودن هشت قلم از آن ها شامل کاسه سفالی، یک رشته مهره، یک عدد قاشق کوچک، یک عدد مقاش (موچین)، یک عدد انگشتر، یک عدد وزنه، بخشی از یک ظروف (عطردان) و یک عدد سکه نقره به تائید رسید.
وی با بیان اینکه قدمت وزنه کشف شده به قبل از هزاره میلاد و سکه نیز به دوره ساسانی بر می گردد، افزود: قدمت بقیه اشیاء عتیقه کشف شده به دوره اسلامی و تاریخی می رسد.

** فینال جام حذفی باشگاه های کشور در کرمانشاه برگزار می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: با توافق صورت گرفته میان این اداره کل و فدراسیون فوتبال، فینال جام حذفی باشگاه های کشور در سال جاری به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود
صابر رحیمی در نشستی خبری اظهار داشت: مسابقه فینال جام حذفی باشگاه های کشور با حمایت استاندار و رایزنی های فراوانی که انجام شد به کرمانشاه رسید تا فوتبال دوستان کرمانشاهی بتوانند از نزدیک شاهد یک رقابت مهم باشند.
رحیمی با اشاره به در دست تعمیر بودن استادیوم 15 هزار نفری کرمانشاه، گفت: این ورزشگاه به طور قطع تا زمان برگزاری مسابقه کاملا آماده شده و هیچ مشکلی برای میزبانی فینال جام حذفی نخواهیم داشت.

** کرمانشاه میزبان سی ‌و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: بهمن امسال، کرمانشاه برای ششمین بار، میزبان جشنواره فیلم فجر خواهد بود.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: از آنجا که جشنواره مذکور با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همزمان شده است، پیش بینی می کنیم با همکاری مسئولان نهادهای فرهنگی و حضور مردم بسیار پرشورتر از سال های قبل برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همانند سال‌های گذشته اکران فیلم‌های سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ٢ سینمای آزادی و فرهنگ خواهد بود.

** مدیر کل جدید ثبت احوال استان کرمانشاه معرفی شد
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید و سابق ثبت احوال استان کرمانشاه با حضور حمید درخشان نیا معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور و مسئولان استان در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد.
در این مراسم از خدمات چهار ساله علیرضا قبادی مدیرکل سابق ثبت احوال کرمانشاه تقدیر و صادق خدادی به عنوان مدیرکل ثبت احوال این استان معرفی شد.
صادق خدادی مدیرکل جدید استان کرمانشاه پیش از این در ثبت احوال لرستان خدمت کرده است و علیرضا قبادی نیز بعنوان مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی معرفی شده است.

** برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه در تهران
همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه دوشنبه شب با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت، رئیس سازمان میراث فرهنگی، استاندار کرمانشاه و جمعی از سرمایه گذاران در سرسرای اجتماعات هتل «اسپیناس» تهران برگزار شد.
علی لاریجانی رئیس مجلس در این همایش با اشاره به 371 کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق، گفت: این استان در هر 2 بخش صادرات و تولیدات داخلی با دارا بودن مرزهای رسمی و واحدهای تولیدی و صنعتی از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی برخوردار است.
وی همچنین یادآوری کرد که در بودجه سال آینده تلاش می کنیم مشوق هایی برای سرمایه گذاری در نظر بگیریم اگرچه امسال هم این مشوق ها بود اما خوب اجرا نشد.
وزیر نفت هم در این همایش با اشاره به اینکه در مجموع 10 پتروشیمی با حدود پنج میلیون تن تولید در استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان فعال است، خواستار صادرات تولیدات این پتروشیمی ها به عراق و استفاده از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و توسعه این استان ها شد.
بیژن زنگنه، کرمانشاه را مرکز غرب کشور معرفی کرد و گفت: باید توسعه پنج استان غربی کشور شامل کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و همدان را با هم و در قالب یک طرح آمایش با عنوان محور توسعه غرب دید.

** رییس سازمان صنعت و معدن استان کرمانشاه معرفی شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با حضور قائم مقام وزیر و معاون امور حقوقی مجلس و امور استانهای وزارت صمت در سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه معرفی شد.
در این مراسم از خدمات 10 ماهه محسن رستمی سرپرست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تقدیر و محسن دارابی به عنوان رییس جدید این سازمان منصوب شد.

** عکاس ایرنا کرمانشاه نامزد نشان طلایی جشنواره دوربین نت شد
بهمن زارعی عکاس خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه در جمع نامزدهای دریافت نشان طلایی سیزدهمین جشنواره خبری مطبوعاتی عکس دوربین نت قرار گرفت.
وی در 2 بخش مستند اجتماعی و زلزله کرمانشاه در میان نامزدهای نشان طلایی جشنواره قرار گرفته است.
این رویداد هنری در بخش های مسابقه عکس برتر سال، نمایشگاه عکس‌های برتر سال در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگ و هنر، ورزشی، آیین و مذهب، اجتماعی، مجموعه مستند اجتماعی و بخش جنبی زلزله کرمانشاه و جام جهانی روسیه، فیلم مستند و داستانی، نشست‌های ویژه اقتصاد در عکاسی، سخنرانی الهام ‎بخش، گفت ‌وگو با عکاسان و تورهای عکاسی با موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

** کشتی گیر کرمانشاهی بر اثر سانحه رانندگی جان باخت
رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه از جان باختن «رضا الفت پور» کشتی گیر سنگین وزن و 27 ساله کرمانشاهی بر اثر سانحه رانندگی خبر داد.
محمدحسین محبی اظهار داشت: این حادثه رانندگی صبح روز 19 دی در محور سراب نیلوفر- کرمانشاه رخ داده که متاسفانه بر اثر آن الفت پور جان خود را از دست داد.
رئیس هیات کشتی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پدر این کشتی گیر نیز که پس از شنیدن خبر تصادف فرزندش به علت شدت تالم وارده دچار عارضه قلبی شده بود، جان سپرد.

** حقوق و عیدی کارگران باید تا پایان سال پرداخت شود
استاندار کرمانشاه گفت: مدیران باید تلاش کنند که حقوق و مزایای کارگران در پایان سال پرداخت شود تا پایان سال هیچ کارگری بدون حقوق باقی نماند زیرا برای ما قابل قبول نیست که شاهد این باشیم که در پایان سال تعدادی از کارگران زحمتکش حقوق و عیدی خود را دریافت نکنند.
هوشنگ بازوند در نشست فرمانداران استان که تعدادی از مدیران اجرایی نیز حضور داشتند، افزود: برای اینکه کارگری بدون حقوق و عیدی باقی نماند مدیران باید حقوق و مزایای خود را به پس از دریافت حقوق کارگران منوط کنند تا اگر کارگری حقوق خود را نگرفت مدیر هم حقوق و مزایای خود را نگیرد.

** مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه منصوب شد
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حکمی امید قادری را به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه منصوب کرد.
در بخشی از حکم علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به امید قادری آمده است: نظر به تعهد و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه منصوب می‌شوید.

** سفره مسئولان باید مانند سفره مردم معمولی باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مسئولان باید از اشرافی‌گری پرهیز کنند، تاکید کرد: سفره مسئولان باید مانند سفره مردم معمولی باشد و آنان نباید کاری کنند که سفره مردم کمرنگ شود.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه 21 دی ماه شهر کرمانشاه افزود: رسیدگی به معیشت مردم بسیار مهم و یکی از وظایف نظام اسلامی است و باید اولویت اول دولت باشد.
او همچنین گفت: تمام مسئولان کشور در هر سطحی که هستند باید یک زندگی عرفی و معمولی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به توصیه ها و تاکیدهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب در باره پرهیز از اشرافی گری گفت: زندگی اشرافی برای مسئولان خطرناک است.
آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش به ضعف دستگاه محاسباتی آمریکا اشاره کرد و گفت: بسیاری از محاسبات دولت آمریکا در باره جمهوری اسلامی ایران اشتباه محض بوده و سودی نصیب آمریکا نکرده است؛ از جمله ادعای نادرست وقوع تابستان داغ یا برگزاری جشن کریسمس 2019 در ایران.

** مراقب توطئه دشمنان برای ایجاد اختلاف باشیم
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با انتقاد از کسانی که به اختلافات دامن می زنند، گفت: دشمنان عقیده و دین ما در آن سوی مرزها برای ایجاد اختلاف میان ما هم برنامه ریزی می کنند و هم هزینه های گزافی می کنند و اگر ما متحد و هوشیار باشیم سیلی محکمی خواهند خورد.
ماموستا ملا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی کرمانشاه؛ با اشاره به اخلاص و ایمان یاران پیامبر (ص) و فداکاری و ایثار آنان برای پیشبرد اهداف اسلام، مطالعه زندگی و مجاهدت یاران پیامبر(ص) را به نمازگزاران توصیه کرد.
او گفت: ما باید با تمام وجود و به هر طریقی که توانایی داریم باید از این خود محافظت کنیم.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.