به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن کاظمی قمی شامگاه پنجشنبه در مراسم چهارمین سالگرد شهید مهدی نوروزی اولین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه که در مسجدالنبی (ص) طاق بستان برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا از آن جایی که قدرت حمله نظامی مستقیم را ندارد به جنگ های نیابتی روی آورده است تا منطقه خاورمیانه را به کانونی از جنگ و نفرت تبدیل کند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدام های آمریکا و دیگر سران استکبار برای تسلط بر خاورمیانه راه اندازی گروه تکفیری - تروریستی داعش بود که بتوانند به اسم اسلام این دین سراسر رحمت را در چهره جهانیان مخدوش و چهره زشتی از آن را به تصویر بکشند.
کاظمی افزود: 16 هزار نیروی نظامی از آمریکا و دیگر کشورهای همپیمانش به عراق آمدند و در سال های گذشته یک هزار و 800 گروه تروریستی در خاورمیانه بویژه عراق و سوریه شکل گرفت تا سیاست های خبیثانه استکبار را پیاده کنند.
سفیر اسبق ایران در عراق خاطرنشان کرد: آمریکا همچنین سه هزار نیروی مستشاری خود را به عراق گسیل داد تا راحتر بر اوضواع این کشور مسلط و زودتر به اهدافش دست پیدا کند که با هوشیاری دولت عراق و البته کمک ایران موفق به این کار نشد.
وی ادامه داد: به خیال آمریکا، کشور سوریه حلقه ضعیف مقاومت بود و قصد داشت با شکست این حلقه به سمت مرزهای جمهوری اسلامی ایران حرکت کند تا بتواند به داخل کشور نفوذ و انقلاب اسلامی را ساقط کند.
کاظمی گفت: این نیرنگ آمریکا با درایت و تیزهوشی رهبر معظم انقلاب و شجاعت رزمندگان سلحشور اسلام با تشکیل جبهه مقاومت در کشورهای عراق و سوریه خنثی شد تا این آرزو هم بر دل دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بماند.
وی تصریح کرد: این حیله استکبار در حالی خنثی و نقشه های دشمنان نقش برآب شد که برخی ها به حضور نیروهای نظامی ایران که همان مدافعان حرم بودند خرده می گرفتند و این کار را اشتباه می دانستند در حالی که غافل از این موضوع بودند اگر این جبهه مقاومت در خاک عراق و سوریه شکل نمی گرفت و داعش نابود نمی شد شرایط تغییر و امنیت کشور با چالش بزرگی مواجه می شد.
این کارشناس سیاسی در بخش دیگری از سخنانش به 40 سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: در تمام این مدت دشمن نقشه کشید که بتواند این انقلاب را از هستی ساقط و بازهم مانند دوران حکومت ستمشاهی منافع خود را دنبال کند که به فضل الهی هر بار در خواسته هایشان ناکام تر از قبل شدند.
وی تصریح کرد: در یکی 2 سال اخیر سردمداران آمریکا هر بار زمانی را برای پایان عمر انقلاب اسلامی مطرح کردند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی در حال آماده شدن برای برگزاری هرچه شکوهمندتر جشن پیروزی انقلاب خود هستند.
کاظمی با بیان اینکه مردمی بودن انقلاب یکی از مهمترین رموز ماندگاری آن در طول 40 سال گذشته بوده است، گفت: در جهان انقلاب های زیادی شکل گرفته اما هیچ کدام به اندازه انقلاب اسلامی ایران ماندگاری نداشته است چرا که تنها به قشر خاصی تعلق داشته و فراگیر نبوده است.
سفیر اسبق ایران در عراق گفت: در انقلاب حضرت امام (ره) عدالت خواهی، استقلال و عزت ملی وجود داشت به همین دلیل مردم نیز از آن استقبال کرده و در طول این 40 سال نیز به خوبی از آن حراست و پاسداری کرده اند.
وی گفت: آمریکا با دیدن علاقه مردم به انقلاب مشکلات اقتصادی و معیشتی را مطرح و بزرگنمایی می کند تا بتواند با این حیله و نیرنگ مردم را دلسرد و آن ها را برای تجمع های خیابانی و اعتراض آماده کند در حالی که دولت آمریکا هم اکنون یکی از بدهکارترین دولت های جهان است.
کاظمی با تاکید بر اینکه آمریکا شدیدترین تحریم ها را علیه ایران وضع کرده است، گفت: مردم ما به خوبی راه مقابله با این تحریم ها را که همان اقتصاد مقاومتی است می دانند و اگر مسئولان همت کنند می شود تهدید تحریم های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرد.
سفیر اسبق ایران در عراق همچنین با بیان اینکه آمریکا سال هاست دوران افول خود را آغاز کرده، گفت: این کشور بارها بدعهدی خود را نیز به اثبات رسانده که نمونه اخیر آن در قضیه برجام به چشم آمد و همه دنیا دید که ایران به عهد خود وفادار ماند اما آمریکا یکی از مهمترین تعهدات بین المللی را نقض کرد.
وی گفت: آمریکا هر راهی که برای ضربه زدن به ایران لازم بوده را پیموده اما هرگز به موفقیت نرسیده است و دیگر راهی برای ضربه زدن به کشور و انقلاب برای آنها نمانده است.
کاظمی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا؛ بخصوص شهدای مدافع حرم، از مهدی نوروزی اولین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه به عنوان فرمانده ای شجاع و با بصیرت یاد کرد که برای حفظ خاک کشور جان فدا کرد تا دست دشمنان به دامان انقلاب کوتاه بماند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.