به گزارش ایرنا؛ هوشنگ بازوند عصر شنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده در فرمانداری ثلاث باباجانی افزود: برق روستاهایی که در پی زلزله سال گذشته در مکان های جدید جانمایی شده اند باید تا دهه مبارک فجر امسال وصل و به اهالی تحویل شود.
وی اظهار داشت: چهار میلیارد تومان اعتبار در حوزه آبفای روستایی برای آبرسانی به روستاهایی جانمایی شده در ثلاث باباجانی اختصاص می یابد.
وی در ادامه به بازسازی واحدهای آسیب دیده این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: تا امروز 13 هزار و 700 واحد مسکونی در شهرستان ثلاث باباجانی از تسهیلات بازسازی واحدهای زلزله زده استفاده کرده اند و سه هزار و 250 واحد مسکونی نیز احداث شده یا در حال احداث است.
وی تاکید کرد که شهرداری تازه آباد برنامه و تدبیر لازم را برای الحاق محله گاوداریها به محدوده شهر را تنظیم کند و افزود: رفع مشکلات متعدد و مزمن این محله با الحاق به محدوده شهری تسهیل می شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: شرکت برق با دریافت 30 درصد پیش پرداخت زمینهای مسکونی شهرک فرهنگیان فاز سه شهر تازه آباد، اقدام لازم را بری برقرسانی به این شهرک به عمل آورد.
بازوند در ادامه افزود: همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان در هتل «اسپیناس» تهران، برنامه ای در حد وجاهت نام و آوازه کرمانشاه بود.
وی تصریح کرد: برای معرفی چهره زیبای کرمانشاه به مردم کشور باید از این دست برنامه ها بیشتر برگزار کنیم.
استاندار کرمانشاه به اتفاق تعدادی از مدیران به منظور بررسی آخرین وضعیت بازسازی و مشکلات روز شنبه به شهرستان ثلاث باباجانی سفر کرد.
بازوند در بدو ورود به روستای «چم زرشک علیا» و «پالان علیا» از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث رفت و از نزدیک بازدیدی از روند بازسازی داشت.
استاندار کرمانشاه همچنین از کلینیک تخصصی پزشکی شهرستان ثلاث باباجانی بازدید کرد. این کلینیک تخصصی پزشکی با پزشکان متخصص شامل اطفال، جراح عمومی ، زنان و زایمان و داخلی واقع در بیمارستان صحرایی شهرستان فعال و آماده خدمات رسانی شد.
استاندار کرمانشاه همچنین از مخزن 2 هزار متر مکعبی شهر تازه شهر تازه آباد که حدود 2 سال به علت نبود اعتبارات راکد بود با پیشرفت صدرصدی و آماده بهره برداری بازدید کرد.
در ادامه این سفر یک روزه، استاندار کرمانشاه به مناطق روستایی دهستان خانه شور بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی رفت و از پروژه اتمام آبرسانی به 36 روستای این شهرستان که توسط آب نیرو و پروژه گرمسیری انجام شده، بازدید کرد.
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.