رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی مالکان واحدهای تعمیری با معرفی به بانک های عامل از تسهیلات تعمیرات برای واحدهای مسکونی خود با توجه به نوع آسیب دیدگی برخوردار شدند.
وی اظهار داشت: همچنین از مجموع 37 هزار واحد تخریبی نیز کار ساخت 23 هزار واحد مسکونی پایان یافته و عملیات احداث 14 هزار واحد مسکونی نیز در دست اقدام است.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ، با اشاره به زمین لرزه چهارم آذر امسال قصرشیرین نیز گفت: کانون زلزله 6.4 ریشتری زلزله اخیر بین شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب بود و 9 روستا در این منطقه مستقیم درگیر زلزله شدند که ارزیابی ها انجام شد و تعدادی از واحدهای مسکونی این 9 روستا دچار خسارت شده‌اند.
وی ادامه داد: واحدهای تخریبی روستاهای درگیر زلزله بلافاصله در برنامه بازسازی بنیاد مسکن قرار گرفتند و برای بازسازی واحدهای فرسوده در دیگر مناطق نیز تصمیم به تخریب و پیش بینی اعتبار شد.
این مقام مسئول گفت: قرار شد در جریان زلزله 6.4 ریشتری چهارم آذر امسال در مجموع 600 واحد تخریبی و سه هزار و 500 واحد تعمیری در زمره کار بازسازی قرار بگیرد که طبق ارسال پیشنهاد استاندارکرمانشاه به هیات دولت، بازسازی و مقاوم سازی این واحدها به محض تصویب و ابلاغ دولت انجام می شود.
وی اضافه کرد: خدمات ارائه شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازسازی واحدهای تخریبی در اثر زلزله 6.4 ریشتری آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و تا پایان بازسازی درکنار مردم خواهیم بود و دراین راستا مردم نگرانی و دغدغه ای نداشته باشند.
خواجه ای تاکید کرد: هیچ یک از واحدهای بازسازی شده پس از زلزله بزرگ پارسال غرب کرمانشاه ، در زلزله 6.4 ریشتری آسیب ندیده‌اند
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.