به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم از خدمات چهار ساله علیرضا قبادی مدیرکل سابق ثبت احوال کرمانشاه تقدیر و صادق خدادی به عنوان مدیرکل ثبت احوال این استان معرفی شد.
صادق خدادی مدیرکل جدید استان کرمانشاه پیش از این در ثبت احوال لرستان خدمت کرده است و علیرضا قبادی نیز بعنوان مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی معرفی شده است.

** برنامه ریزی و سیاست گذاری توسعه با شناخت دقیق جمعیت امکان پذیر است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در این مراسم لازمه سیاستگزاری و برنامه ریزی برای توسعه را شناخت و اطلاعات به روز از جمعیت دانست و گفت: اطلاعات به روز از جمعیت در همه زمینه ها مانند مهاجرت، سن، جنس ، تولد و وفات و سکونت و غیره است که منجر به سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق توسعه ای می شود.
محمدابراهیم الهی تبار اضافه کرد: زمانی می توان در جایی سرمایه گذاری کرد که بدانیم جمعیت، ماندگاری و ترکیب جمعیتی آن چطور است تا بدانیم چه زیرساخت ها و خدمات و در چه حدی را فراهم کنیم.
وی صدور کارت ملی هوشمند را یکی از مهم ترین مولفه های آرامش در جامعه برشمرد و گفت: برگزاری انتخابات در کشور با کارت ملی آن را به سالم ترین انتخابات تبدیل کرد، که آمار دقیق شرکت کنندگان را کمتر از چند ساعت اعلام می کنند.
او در ادامه از اقدام های به موقع ثبت احوال کرمانشاه در زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته استان تقدیر کرد و خواستار توجه ویژه به شورای راهبردی جمعیت استان شد.
الهی تبار همچنین خواستار توجه ویژه ثبت احوال کرمانشاه به آمارها و مولفه های جمعیتی استان شد و گفت: استان مرزی کرمانشاه دارای تنوع قومی، زبانی و مذهبی است که توجه به شورای راهبردی جمعیتی استان دارای حساسیت ویژه ای است.

** یک میلیون و 212 هزار کرمانشاهی کارت هوشمند دریافت کردند
معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: تاکنون یک میلیون و 212 هزار نفر در استان کارت هوشمند و یک میلیون نفر نیز شناسنامه جدید دریافت کرده اند.
حسین نظری همچنین افزود: در استان 33 هزار کارت هوشمند در حال صدور است و 80 هزار نفر نیز در نوبت قرار دارند.
وی در ادامه تعداد پیشخوان ها در استان کرمانشاه را 37 مرکز با اشتغال زایی 100 نفر اعلام کرد و گفت: وجود پیشخوان ها بار زیادی از دوش سازمان ثبت احوال برداشته است.
او در پایان آمار جمعیتی و رده سنی ثبت احوال را بسیار دقیق و به روز دانست.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان و 32 شهر و 2 هزار 622 روستا در غرب ایران واقع است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.