مهرداد سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این زلزله، هم مردم خوب عمل کردند و هم واحدهای بازسازی شده مقاومت خوبی از خود نشان دادند.
به گفته سالاری از روز گذشته تمام تیم‌های هلال احمر و بیش از 20 تیم امداد و نجات و ارزیاب در منطقه حاضر شدند و خدمت رسانی به زلزله زدگان را آغاز کردند.
او اظهار کرد: خوشبختانه زلزله تنها یک مصدوم داشت؛ آن هم کارگری بود که از ترس، خود را از بالای داربست به پایین پرتاب کرده بود. بیش از 40 نفری هم که به مراکز پزشکی مراجعه کردند به دلیل فشار و استرس ناشی از حادثه بوده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه هیچ مشکلی در جریان زلزله برای زیرساخت های آب، برق، گاز، راه و تلفن مناطق زلزله زده رخ نداد، گفت: تنها مشکل ایجاد کدورت در آب شرب گیلانغرب بود که با جایگزینی منبع آب شهر، این مشکل در حال حل شدن است.

** تداوم خدمات روانکاوی
در جریان زلزله معمولا به اندازه کافی به آسیب های روحی و روانی ناشی از حادثه توجه نمی شود؛ اتفاقی که درپی استمرار وقوع زلزله در استان کرمانشاه ممکن است عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.
سالاری در این باره گفت: پس از زلزله آبان ماه 96 سازمان بهزیستی برنامه های خوبی توسط گروه های روانپزشکی و روانکاوی خود در مناطق زلزله زده آغاز کرده و در حال کاهش آسیب‌های روحی و روانی زلزله زدگان است.

** مردم اخبار را از منابع رسمی بگیرند
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین از مردم خواست که اطلاعات مورد نیاز خود را از رسانه های رسمی و معتبر دریافت کنند و به اطلاعات بدون منبع و بی اساس منتشرشده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توجه نکنند.
به گفته سالاری ، پس از وقوع زلزله روز یکشنبه آمارهای نادرست و عکس های بی ارتباطی با نام زلزله زدگان منتشر شد که هیچ ارتباطی به این حادثه نداشت.
عصر یکشنبه (16 آذر) زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 ریشتر به مرکزیت شهرستان گیلانغرب به وقوع پیوست که باعث وحشت و به خیابان آمدن مردم شهرستان های غربی استان کرمانشاه شد.
بنابر اعلام شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه، از زمان وقوع زلزله 5.9 ریشتری عصر یکشنبه گیلانغرب تا ساعت هشت صبح امروز (دوشنبه) 44 پس لرزه ثبت شده که چهار مورد آن بین چهار تا پنج ریشتر بوده است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.