کوروش محمودیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی مالکان واحدهای آسیب دیده که واحدهای مسکونی آن ها دچار خسارت شده درخواست های خود را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گیلانغرب تحویل دهند تا نسبت به ارزیابی منازل آن ها از سوی کارشناسان بنیاد مسکن اقدام شود.
وی اظهار داشت: 2 گروه ارزیاب از بنیاد مسکن گیلانغرب و استان قزوین به عنوان معین بازسازی این شهرستان برای ارزیابی واحدهای مسکونی آسیبب دیده زلزله دیروز، امروز دوشنبه به منطقه اعزام می شوند، هرچند ارزیابی های زلزله 6.4 ریشتری چهارم آذرماه که کانون آن قصرشیرین بود نیز در سطح شهرستان برای برآورد خسارت ادامه دارد.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: در پی وقوع زلزله 5.9 روز گذشته گیلانغرب ، 27 تن به بیمارستان الزهرا (س) این شهرستان مراجعه کرده اند که همگی آن ها مداوا و بیشترین دلیل مراجعه نیز ترس و وحشت ناشی از زلزله بوده است.
محمودیان افزود: کدورت آب شرب شهر گیلانغرب نیز در حد نزدیک شدن به نرمال است و تا عصر امروز آب ذخیره در مخازن داریم و تصفیه خانه نیز فعال است و در بحث آب شرب روستایی نیز مشکلی نداریم.
رییس ستاد مدیریت بحران گیلانغرب گفت: کانون اصلی زلزله در 23 کیلومتری شهر گیلانغرب و ارتفاعات شیاکوه گزارش شده که خوشبختانه تلفات جانی نداشته است و واحد تخریبی ناشی از این زلزله تاکنون گزارش نشده است.
وی، از آماده باش ستاد مدیریت بحران شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه های امدادی پای کار هستند تا در صورت نیاز نسبت به خدمات رسانی لازم اقدام کنند.
او، از تعطیلی مدارس و واحدهای آموزش عالی و مهدهای کودک شهرستان گیلانغرب طی امروز دوشنبه خبر داد و گفت: تنها امتحان نهایی دانش آموزان برگزار می شود و دیگر فعالیت های آموزشی تعطیل است.
زلزله ای به بزرگی 5.9 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر روز یکشنبه حوالی شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه را لرزاند که تاکنون چندین پس لرزه گزارش شده که بزرگترین آن 4.8 ریشتر بوده است.
این زمین لرزه در شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و دیگر مناطق استان کرمانشاه احساس شد به طوری که مردم از شدت آن به خیابان ها آمدند.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری در 21 آبان سال 96 تاکنون بیش از 6 هزار زمین لرزه در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.