به گزارش خبرنگار ایرنا ، کوروش محمودیان یکشنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلانغرب افزود: خسارت هایی به واحدهای مسکونی غیرمقاوم این شهرستان و واحدهای دامی وارد شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله عصر امروز تاکنون 27 مراجعه کننده به بیمارستان داشتیم که بیشتر آن ها به صورت سرپایی مداوا شدند.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: کلیه مصدومان جز 2 مورد ارجاعی به علت شکستگی دست و بینی ، از مراکز درمانی مرخص شدند.
محمودیان ادامه داد: براساس تصمیم اتخاذ شده کلیه مدارس و دانشگاه های شهرستان گیلانغرب جز دانش آموزان و دانشجویانی که امتحان نهایی کشوری دارند، فردا تعطیل اعلام شده است.
وی ادامه داد: کار بررسی خسارت وارده به برخی مدارس فردا با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر سازمان توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در شهرستان گیلانغرب انجام خواهد شد.
فرماندار گیلانغرب گفت: آب شرب شهر گیلانغرب که دچار کدورت بالا شده دز حال تصفیه است تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید و در روستاهای کانون زلزله نیز فعلا از آب ذخیره شده مخازن استفاده می شود و تمهیدات لازم برای رفع کدورت و آبرسانی به روستاها هم اندیشیده شده و هم اکنون مشکلی وجود ندارد.
زلزله ای به بزرگی 5.9 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر امروز یکشنبه حوالی شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه را لرزاند که تاکنون چندین پس لرزه گزارش شده که بزرگترین آن 4.8 ریشتر بوده است.
این زمین لرزه در شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و دیگر مناطق استان کرمانشاه با شدت احساس شد به طوری که مردم از شدت آن به خیابان ها آمدند.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری در 21 آبان سال 96 تاکنون بیش از 6 هزار زمین لرزه در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
3012/7398/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.