کوروش محمودیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این افراد به دلیل ترس و وحشت ناشی از زلزله به بیمارستان مراجعه کرده و در بین آنها چهار دانش آموز نیز وجود دارند که به دلیل ازدحام حین خروج از مدرسه به صورت سطحی مصدوم شدند.
وی اظهار داشت: آب شرب شهر گیلانغرب هم اکنون دچار کدورت شده که ظرف 24 ساعت از مخزن برای تامین آب شرب این شهر استفاده می کنیم.
فرماندار گیلانغرب گفت: آب شرب روستاها هم اکنون مشکلی ندارد و در صورت کدورت آب شرب روستاهای دهستان دیره با استفاده از 16 دستگاه تانکر آب رسانی سیار به این روستاها انجام می شود.
محمودیان ادامه داد: به دلیل شدت لرزش امروز شاهد ریزش کوه در روستای «انجاورود» و ریزش سنگ در مسیر اصلی قلاجه مشرف به تونل جاده گیلانغرب به اسلام آبادغرب بودیم که هم اکنون این مسیرها بازگشایی شده است.
وی ادامه داد: در زمینه برق و گاز نیز هم اکنون مشکلی وجود ندارد و تلفن منطقه هم برقرار است.
فرماندار گیلانغرب اظهار داشت: هم اکنون گروه های ارزیاب جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شده اند و خوشبختانه تلفات جانی نداشته ایم و 2 گروه ارزیاب نیز به منظور ارزیابی واحدهای مسکونی و دامی به منطقه اعزام می شود که البته خسارت هایی در این خصوص گزارش شده است.
وی از آماده باش اعضای ستاد مدیریت بحران و همچنین بیمارستان و مراکز درمانی برای خدمات رسانی به مصدومان احتمالی این حادثه خبر داد.
زلزله ای به بزرگی 5.9 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر امروز یکشنبه حوالی شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه را لرزاند که تاکنون چندین پس لرزه چهار و بالای سه ریشتری داشته است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری در 21 آبان سال 96 تاکنون بیش از 6 هزار زمین لرزه در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.