به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به پروپوزال دانشنامه کرمانشاه (طرح مطالعات شناخت تاریخی هویت کرمانشاه در همه ابعاد اجتماعی و هویتی) که در ابتدای این نشست ارائه شد، افزود: استانداری از همه مولفه ها و موضوعات فرهنگی که برای شناخت کرمانشاه باشد، حمایت می کند.
او در ادامه داشتن راهبرد و سیاستگذاری در مسائل فرهنگی را ضروری برشمرد و گفت: هر سال باید به اندازه اعتباراتی که برای امور اجتماعی اختصاص می یابد پروژه ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی دنبال شود و نباید منتظر بمانیم کل اعتبار یک جا اختصاص یابد وگرنه برنامه همیشه روی زمین خواهد ماند.
وی در ادامه بیان داشت: باید از ظرفیت پایان نامه های دکترا و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های استان برای انجام و بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی استان استفاده کنیم.

** آموزش مهارت زندگی قبل ازدواج ضروری است
الهی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آموزش 6 ساعته اجباری زوج ها حین ازدواج در راستای آشنایی آنها با مهارت های زندگی گفت: چهار نهاد مسئول و متولی آموزش مهارت های زندگی (دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، دادگستری و سازمان تبلیغات اسلامی) باید با حساسیت فراوان سیاست های کاهش طلاق در استان را پیگیری کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی را حاصل خانواده های از هم پاشیده اعلام کرد و اضافه کرد: آموزش مهارت های زندگی زوج ها تاثیر بسیاری در کاهش طلاق دارد.
الهی تبار با بیان اینکه با پیگیری جدی آموزش مهارت های زندگی 16 درصد آمار طلاق در استان همدان کاهش یافت ، گفت: زوج ها در ابتدای زندگی حتما باید یکسری باید و نبایدها که بعدا در زندگی مشترک با آن برخورد می کنند، آموزش ببینند.
او در ادامه از دستگاه های متولی خواست منتظر ابلاغ و اعلام سیاست های مرکزی نباشند هرچه سریعتر اقدام به برگزاری کلاس های 6 ساعته آموزش زوج ها در تمام شهرستان های استان کنند.
کلاس های آموزشی اجباری برای زوج ها حین ازدواج از 2 ساعت به 6 ساعت ارتقا یافته است و تا زوج ها در این کلاس ها حضور نیابند ، در دفترخانه اجازه ازدواج به آنها داده نمی شود.
کلاس های آموزشی اجباری زوج های حین ازدواج ، شامل کلاس 45 دقیقه بهداشت و سلامت، 90 دقیقه آموزش سازمان بهزیستی (عمدتا روانشناسی) 90 دقیقه سازمان تبلیغات اسلامی ( احکام و اخلاق در پایداری زندگی) و کلاس دادگستری آشنایی با حقوق خانواده است.

** حفظ کرامت مردم هدف اصلی انقلاب اسلامی است
الهی تبار در ادامه با اشاره به گزارش پوشش 85 درصدی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه زیرپوشش صندوق بیمه تامین اجتماعی روستایی و عشایری گفت: حفظ کرامت انسانی مردم هدف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی افزود: بیمه تامین اجتماعی صندوق روستاییان و عشایری به افرادی که به سن 65 سال و یا کارافتاده رسیده و فوت شده حقوق بازنشستگی می پردازد که 70 درصد سهم آنها توسط صندوق دولت می پردازد و فقط 30 درصد را متقاضیان پرداخت می کنند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.