به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یکی از دستور کارهای شانزدهمین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمانشاه به ریاست استاندار که شنبه شب در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد به تعیین تکلیف بدهی ادارات و سازمان ها به شهرداری اختصاص یافت.
شهردار کرمانشاه در این جلسه گفت: پیشنهاد می کنیم ادارات و سازمان ها یا به صورت نقدی و یا تهاتر بدهی های خود به شهرداری را پرداخت کنند.
سعید طلوعی تصریح کرد که شهرداری وضعیت مالی خوبی ندارد و درخواست می کنیم این بدهی ها تعیین تکلیف شود.
او با اشاره به اینکه فصل بودجه ریزی است، گفت: درخواست می کنیم این بدهی در بودجه سال آینده سازمان ها و ادارات دیده شود.
او هزینه های شهرداری را در راستای ارائه خدمات شهری دانست و افزود: شهرداری نیز به یکسری از ادارات و سازمان ها بدهکار است که باید همه طلب ها و بدهی ها را تعیین تکلیف نماییم.
او از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست از محل اعتبارات دولتی بدهی ادارات به شهرداری را پرداخت کند.
استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه خواستار تعیین تکلیف بدهی های ادارات به شهرداری شد و تاکید کرد که کمیته ای چند جانبه برای تعیین تکلیف این بدهی ها تشکیل شود.
هوشنگ بازوند با اشاره به معرفی و آغاز به کار شهردار جدید کرمانشاه، افزود: دکتر طلوعی تجربه شهرداری در کلانشهر تهران را دارد اما باید همه شهردار را کمک کنیم.
وی با بیان اینکه تا حدود 2 ماه دیگر مجوز کلانشهر شدن کرمانشاه را می گیریم، گفت: بیش از نیمی از جمعیت استان در شهر کرمانشاه ساکن است و اگر می خواهیم استان توسعه یابد باید به دنبال توسعه شهر کرمانشاه به عنوان پیشانی استان باشیم.
او همچنین از شهرداری کرمانشاه خواست برنامه سال 98 را تدوین کند و نگاه ویژه ای به توسعه گردشگری در شهر کرمانشاه داشته باشد.

**هزینه کردن669 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رهبری
در این جلسه همچنین گزارشی از روند اجرای مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه ارائه شد.
براساس این گزارش تاکنون 669 میلیارد ریال بابت اجرای 81 پروژه در بخش های آب و فاضلاب، تکمیل کتابخانه های روستایی، سالن های ورزشی، خانه های بهداشت، آبرسانی روستایی پایگاه های بسیج هزینه شده است.
حسن احمدی، مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه نیز در این جلسه سهم این اداره کل از محل اعتبارات ارزش افزوده را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و خواستار توجه ویژه فرمانداران در انعقاد تفاهم نامه برای هزینه کردن این اعتبارات شد.
در این جلسه همچنین سند سلامت استان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که بار دیگر این سند در کارگروه سلامت استان مورد بازنگری قرار گیرد و سپس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مطرح شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.