به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامعلی حیدری روز شنبه در پنجمین کارگروه پدافند غیرعامل استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، پدافند غیرعامل را مدیریت سریع و درست امور در لحظات اولیه بحران ها دانست که با تدابیر پدافند غیرعامل از قبل امکان پذیر است.
او هدف اصلی پدافند غیرعامل را صیانت از سرمایه انسانی دانست و گفت: پدافند غیرعامل در بحران ها به دنبال به حداقل رساندن خسارت های جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.
وی پدافند غیرعامل را در ذات معماری ایرانی دانست و با اشاره به نمای ارگ بم گفت: ایرانی ها برای مقابله با دشمنان به فکر تدابیر دفاعی خاص زمان بوده اند و کشورهای پیشرفته هم در تمام امور اقدام های پیشگیرانه و پدافند غیرعامل را در اولویت تمام برنامه های خود قرار می دهند تا زمان بحران ابتکار عمل داشته باشند.
حیدری در ادامه بر مستند سازی تجربیات زلزله سال گذشته کرمانشاه تاکید کرد و گفت: تهدیدها و خطرهای امروز فقط نظامی نیست بلکه با پیشرفت فنآوری و علم شکل این تهدیدها نیز پیچیده می شود از حملات نظامی گرفته، سایبری، بیو تروریسم، شیمیایی و غیره باید مداوم تهدیدهای زیستی را، شناسایی و پایش کنیم تا خطر آنها را کاهش دهیم.
معاون استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطع برق ناشی از ریزگردها در استان خوزستان گفت: اگر مسائل پدافند غیرعامل رعایت نشود یک مسئله کوچک محلی تبدیل به مشکل حاد کشور می شود و بعد بین المللی پیدا می کند.
حیدری در ادامه با بیان اینکه تاسیسات پرخطر باید از مراکز پرجمعیت دور شوند، افزود: باید در تاسیس و احداث مراکز حساس مانند بیمارستان و غیره جا نمایی و مکان نمایی دقیق صورت بگیرد تا زمان بحران بتوانند پناهگاه و خدمت رسانی دقیق انجام دهند.
او در ادامه از تهیه طرح آمایش سرزمینی پدافند غیرعامل برای تمام استانهای کشور خبر داد و گفت: در این طرح شناسایی دارایی ها، تهدیدها، سناریو برای تهدیدها ، آسیب پذیری و ارزیابی، تجزیه و تحلیل راه حل ها ارائه می شود.
او همچنین اظهار داشت: تمام دستگاه های حساس باید به برق اضطراری و زیرساخت های خدمت رسانی در پدافند غیرعامل مجهز باشند تا در صورت وقوع حادثه مشکلات را کاهش دهند نه اینکه خود به مشکل بزرگتری تبدیل شوند.
حیدری در پایان این جلسه از هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به دلیل عملکرد خوب مدیریتی در زلزله 7.3 ریشتری با اهدای لوحی از طرف سازمان پدافند غیر عامل کشور تقدیر کرد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.