روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از حجت الاسلام حمید میرزایی در دیدار با نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: اکنون 28 روحانی ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان بر روند کشتار نظارت دارند.
وی اظهار داشت: این ناظران ذبح شرعی متشکل از روحانیون اهل تسنن و تشییع هستند که در شهرستان های استان ناظر و شاهد بر انجام ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه ها می باشند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: از مجموع کشتارگاه های استان، یک کشتارگاه صنعتی دام در بیستون و 12 کشتارگاه سنتی نیز در مابقی شهرستان های استان فعال است.
حجت الاسلام میرزایی افزود: همچنین اکنون پنج کشتارگاه صنعتی طیور نیز در استان کرمانشاه فعال است.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این دیدار با بیان اینکه همه کشتارگاه های دام سبک و سنگین و همچنین مرغ زیرنظر بازرسان بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی هستند، گفت: این نظارت ها برای حفظ سلامت مصرف کننده، ضروری است.
امید حاج محمدی، نظارت بر عرضه فرآورده خام دامی را اولویت دامپزشکی دانست و افزود: در راستای تامین سلامت فرآورده های خام دامی استان، دامپزشکی علاوه بر بازرسی های مستمر و مدون روزانه هر ماه گشت های مشترکی با دستگاه های نظارتی برگزار می کند.
نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز از زحمات و تلاش های اداره کل دامپزشکی در تامین سلامت فرآورده های دامی مردم استان قدردانی کرد.
آیت الله محمدی عراقی سلامت را یکی از مهمترین مقوله های جامعه دانست و افزود: دامپزشکی در تامین سلامت شهروندان در خط مقدم است.
به گزارش ایرنا؛ در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از 309 هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیرخام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.