به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: یکی از ارزشی‌ترین بخش‌های اداری سطح استان، کمیته ایثار و شهادت است که حدود یک سال و نیم است فعال شده و دلیل آن نیز قداست و اعتقادی است که اعضای این کمیته به کار ارزشی خود داشته و آن را دارای ثواب مضاعف می‌دانند.
حجت الاسلام هادی عسگری با بیان اینکه به زودی این کمیته با حضور فرمانداران شرق استان کرمانشاه تشکیل جلسه می دهد، افزود: براساس تصمیماتی که در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اتخاذ شده است، کمیته ایثار و شهادت می‌بایست به‌عنوان زیرمجموعه و به‌عنوان اتاق فکر نسبت به تهیه برنامه‌های سالیانه فرهنگی اقدام و نسبت به هم ‌فکری و هم‌افزایی در جهت ارتقا بخشیدن و اثرگذاری هر چه‌ بهتر به فعالیت‌های فرهنگی استان اقدام کند.
وی اظهار داشت: خدای متعال به ما فرصتی عطا کرده است که هر کاری را بدرستی در ریل و مسیر صحیح خود قرار دهیم و این کار هم برای بنیاد و ایثارگران کارگشا خواهد بود و هم ما فردای قیامت در برابر خداوند متعال و شهدای والامقام سربلند خواهیم بود.
مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت مناسب سازی جهت تسهیل در رفت و آمد جانبازان و معلولان، از مسئولان شهرستان تقاضا کرد: در ساخت تجهیزات شهری، انسان محوری را سرلوحه کار خود قرار داده تا بتوان به شایستگی به آحاد جامعه خدمت کرد، لذا انسان محوری و چگونگی خدمت و رفع مشکل از همشهریان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
او همچنین یادآور شد: اداره برق مکلف است روشنایی گلزار شهدا را تامین کند و در این راستا همکاری های خوبی با بنیاد شهید داشته است.
حجت الاسلام عسگری در پایان در خصوص پیگیری مسائل ایثارگران از طریق رایزنی با مسئولان استان، مسئله اشتغال جامعه هدف، برنامه های ایثار گران و شناسایی مشکلات این عزیزان قول مساعد داد.
شهردار کنگاور هم در این جلسه با تأکید بر تکریم خانواده‌ی شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: رسیدگی به امور خانواده‌ های شهدا، جانبازان و ایثارگران باید در تمام ابعاد شهر دیده شود؛ ضمن اینکه در درون شهرداری نیز تا جایی که امکانات اجازه می‌دهد، باید تسهیلات در اختیار خانواده‌ های شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرداری قرار گیرد.
رامین صادقی در رابطه با جذب نیرو در شهرداری بیان کرد: اگر مجوزی برای جذب نیرو در اختیار شهرداری قرار گیرد، خانواده‌ شهدا، جانبازان و ایثارگران در اولویت خواهند بود.
او در ادامه با بیان اینکه وزیر کشور چندی پیش اعلام کرد به دلیل اینکه درآمدها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد 70 درصد شهرداری‌های کشور امروز ورشکسته هستند، تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون میزان وصولی های شهرداری کنگاور به نیمی از حقوق کارکنان، پرسنل و نیروهای شرکتی نمی رسد.
وی با بیان اینکه شهرداری کنگاور با مشکل شدید مالی مواجه است، افزود: این نافی این نیست که مشکلات تلمبار شود و اقدامی صورت نگیرد؛ نگاهی اجمالی به سطح شهر فعالیت ها و اقدام های شهرداری قابل مشاهده است.
صادقی با تاکید بر فضاسازی شهری در راستای پاسداشت مقام شامخ شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثارگری، ساماندهی گلزار شهدا از جمله رفت و روب، شست و شوی هاس مستمر، نصب گلدان های سفالی و کاشت گل تزئینی و همچنین نصب روشنایی گلزار شهدا و تابلوهای شهدا در حال انجام است.
رئیس شورای شهر کنگاور نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، آنها را چراغهای روشن شهر دانست و گفت: ما اعتقاد داریم شهیدان زنده هستند و به طور قطع در کنار خانواده های خود ، ناظر همه ما هستند.
ابوالقاسم طاهرآبادی با بیان اینکه گره رفع مشکلات شهری با ارائه پیشنهاد و راهکار قابل حل است، اظهار داشت: برگزاری نشست های مشترک و در کنار هم قرار گیری قوه فکری و توان اجرایی دستگاه ها و انجمن ها می تواند زمینه را برای توسعه همه جانبه شهر فراهم کند و شورا را در انجام وظایف خود یاری کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد افزایش مطالبات به حق خانواده های شهدا و ایثارگران از مدیریت شهری هستیم ،عنوان کرد: طرح مشکلات و مسائل زمانی به خروجی مطلوب منتج می شود که شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر، راهکارهای عملیاتی برای مشکلات موجود نیز ارائه دهند.
او با بیان اینکه اجرای بسیاری از پروژه های شهری مشمول زمان است، افزود: با وجود مشکلات مالی با تمام توان و امکانات شهرداری در خدمت خانواده های شهدا هستیم.
دانیال رحیمی نماینده خانواده های شهدا و ایثارگران شهرستان کنگاور نیز در این جلسه مهمترین مطالبات و درخواست های جامعه هدف را مسقف سازی گلزار شهدا، اتمام عملیات ساخت پیاده راه شهدای گمنام، مرمت سکوهای تخریب شده گلزار شهدا، نصب تابلو راهنما و شناسنامه شهدا در ورودی گلزار شهدا، روشنایی و نورپردازی تابلوهای سطح شهر، انتخاب پیمانکار متخصص در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی، ایجاد رمپ مناسب برای جانبازان و نصب تمثال شهدای ادارات در ورودی آن اداره عنوان کرد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه واقع شده که 420 شهید گلگون کفن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و وجود 960 جانباز و 80 آزاده سرافراز نیز از دیگر افتخارات این کهن دیار است.
7447/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.