به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این مراسم که با استقبال پرشور مردم و مسئولان روبرو بود، حکم وزیر کشور به شهردار کرمانشاه توسط استاندار به سعید طلوعی اعطا شد.
در این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه خواستار حمایت مردم و مسئولان از اعضای شورا و شهردار جدید شد و تاکید کرد با حمایت و همدلی می توانیم شهری آباد بسازیم.
غلامرضا امیری به مشکلات عدیده شهر کرمانشاه از جمله محلات حاشیه ای و بافت های فرسوده اشاره کرد و از استاندار خواست با حمایت از شهرداری و شورا به ساختن شهری زیبا و آباد کمک کند.
او از زحمات و تلاش های آرش رضایی شهردار قبلی و حامد لعل بخش سرپرست شهرداری نیز قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد در سایه وفاق و همدلی همه مسئولان و مردم شاهد رفع مشکلات شهر کرمانشاه باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از افرادی که به اشکال مختلف به دنبال انحلال شورا بودند ، انتقاد کرد و گفت: شورای شهر کرمانشاه مظلوم است.
امیری با بیان اینکه 99 درصد جلسات شورا به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار می شود، افزود: متاسفانه برخی از خبرنگاران اخبار مثبت را منعکس نمی کنند و تنها موارد منفی را به اطلاع مردم می رسانند.
وی با بیان اینکه اعضای شورا اول تیر ماه امسال سرپرست شهرداری را انتخاب کردند، گفت: ما اول مهر ماه نیز شهردار را انتخاب کردیم یعنی در بازه زمانی 80 روز و 10 روز مانده به مهلت سه ماهه ای که قانون به شورا داده است.
وی به رفتن پرونده شورا به هیات حل اختلاف و طول کشیدن آن نیز اشاره کرد و از مردم به دلیل طولانی شدن روند انتخاب شهردار عذرخواهی کرد.
وی با بیان اینکه انتخاب شهردار براساس قانون بر عهده شورا به عنوان نماینده مردم است، گفت: متاسفانه برخی ها دنبال این بودند که حکم شهردار منخب شورا صادر نشود.
او حملات برخی افراد به انتخاب شهردار کرمانشاه توسط شورا را نوعی عقده گشایی دانست و افزود: این افراد در برابر رای مردم قرار گرفته اند.
امیری تصریح کرد که دلیل حملات این افراد به شورای شهر عدم انتخاب گزینه مورد نظر خودشان بوده و می خواستند استانداری را زیر فشار قرار دهند تا گزینه آنها برای شهرداری معرفی شود.
سعید طلوعی هشتادمین شهردار کرمانشاه اهل همین شهر است و شهرداری مناطق پنج، هفت، هشت و 10 شهر تهران و مشاور شهردار سابق این شهر را در کارنامه کاری خود دارد.
شهرداری کرمانشاه از اول تیر امسال با سرپرست اداره می شد.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.