روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از مجید یزدان ‌پناه در جلسه هم‌اندیشی بررسی نقش طرح ارتقای مهارت‌های علمی مدارس متوسطه دوم استان که در دفتر مدیرکل برگزار شد، نظارت مستمر بر اجرای طرح مذکور را امری مهم خواند و افزود: اگر نقش نظارتی خود را به نحو مطلوب ایفا کنیم، بی‌شک نتایج خوبی از طرح ارتقای مهارت‌های علمی می‌گیریم.
وی ضمن تشکر از اقدام های ارزشمند بنیاد علوی در فعالیت‌های طرح مهارت در حوزه متوسطه دوم، بر استمرار و نظارت بر اجرای این طرح ﺗﺄکید کرد و گفت: بهبود کیفیت آموزش در مناطق محروم استان از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است.
این مقام ﻣﺴئول در آموزش و پرورش، رشد و گسترش پوشش دانش‌آموزی طرح ارتقا در اداره متوسطه دوم استان در سال تحصیلی جاری را نشانه تعامل سازنده بنیاد علوی و حوزه معاونت متوسطه اداره کل آموزش وپرورش دانست و افزود: این تعامل می‌تواند منجر به تغییرات سازنده در وضعیت کیفی آموزش مناطق محروم استان شود.
یزدان ‌پناه در بخش پایانی سخنان خود، خدمت به مناطق محروم کشور را عبادت عنوان کرد و گفت: این توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود؛ پس باید فرصت را غنیمت بشماریم و برای بالندگی جوانان این مرز و بوم، تمام تلاش خود را به کار گیریم.
در ادامه‌ این نشست، خزایی، مدیر طرح ارتقای علمی بنیاد علوی گفت: طرح ارتقای علمی و مهارت دانش‌آموزان مناطق محروم، با هدف کمک به تحصیل، رشد علمی و مهارتی این دانش‌آموزان در دستور کار بنیاد علوی است و توزیع کتاب‌های کمک آموزشی، برگزاری آزمون آزمایشی ورود به دانشگاه و تجهیز کتابخانه‌ها از جمله خدمات این بنیاد است.
وی بر وجود استعدادهای درخشان در مناطق محروم کشور ﺗﺄکید کرد و افزود: بسیاری از دانش‌آموزان نخبه در مناطق کم‌برخوردار تحصیل می‌کنند و ما موظفیم شرایط تحصیل و آموزش برابر را برای آنان فراهم کنیم تا بتوانند استعداد خود را شکوفا کنند.
سپس محمدرضا بسامی، معاون آموزش متوسطه استان، گزارش آماری از وضعیت اجرای طرح ارتقای مهارت‌های علمی مدارس متوسطه دوم ارائه کرد و به تشریح این طرح پرداخت و مهارت‌آموزی را نیاز امروز جامعه دانست که می‌تواند در زمینه اشتغال جوانان و ورود آن‌ها به بازار کار مثمرثمر باشد.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان در پیگیری و حمایت از طرح ایران مهارت، افزود: امیدواریم با ایجاد فرصت‌های لازم جهت ارتقای مهارت دانش‌آموزان، بتوانیم به رشد و توسعه کارآفرینی در استان کمک کنیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.