فرهاد تجری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ویژه تجاری پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی ، برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد که پس از بررسی این نهاد برای رفع چند ایراد به مجلس باز گردانده شد.
وی اظهار داشت: ایرادهابی که شورای نگهبان بر لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گرفته بود، بیشتر متوجه مناطق ویژه اقتصادی بود که در کمیسیون اقتصادی مجلس رفع شد و منتظر طرح آن در دستور کار مجلس هستیم.
نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: البته لایجه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از ابتدا نیز هیچ گونه ایرادی نداشت و با طرح در مجلس شورای اسلامی شاهد تصویب نهایی آن خواهیم بود.
تجری اضافه کرد: ایرادهای گرفته شده از سوی شورای نگهبان به دلیل نبود برخی مناطق ویژه در لایحه ارسالی دولت به مجلس بود که توسط مجلس به لایحه دولت اضافه شده بود.
وی افزود: اضافه کردن مناطق ویژه اقتصادی در لایحه ایجاد مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی در گذشته نیز وجود داشته که این مورد بیش از این توسط شورای نگهبان بدون مشکل تشخیص داده شده بود اما این بار شورای نگهبان به این موضوع ایراد گرفت.
تجری تصریح کرد: طرح مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی در روزهای آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت که با برطرف شدن ایرادهای شورای نگهبان ، مورد تصویب نهایی قرار می گیرد.
وی گفت: در صورت تصویب نهایی طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ، زمینه برای ایجاد سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی، کاهش هزینه ها و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه فراهم می شود.
این نماینده مجلس افزود: از همان زمان روی کار آمدن مجلس دهم یکی از خواسته های مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ، همراهی با دولت در راستای مطالبه به حق مردم قصرشیرین در تصویب طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین بود.
تجری افزود: در سفر دکتر روحانی به کرمانشاه نیز این مهم از رئیس جمهوری درخواست شد که با نظر مساعد ایشان مبنی بر تصویب طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و الحاق به لایحه مناطق هفتگانه مواجه شد و در دستور کار دولت قرار گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد با تصویب این طرح شاهد توسعه بیش از پیش استان کرمانشاه و شهرستان مرزی قصرشیرین باشیم.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق ، دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.