به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اولین جلسه شورای روابط عمومی شهرداری های استان کرمانشاه روز شنبه با حضور مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و رئیس شورای اطلاع رسانی شهرداری های استان در سرسرای امید استانداری برگزار شد.
رئیس شورای اطلاع رسانی شهرداری های استان کرمانشاه در این جلسه هدف از تشکیل شورا را ایجاد انسجام و نظم به منظور اطلاع رسانی اقدامات شهرداری های استان اعلام کرد و گفت: اکنون در زمینه اطلاع رسانی در شهرداری های استان شاهد نوعی بی نظمی و ضعف هستیم که تلاش می کنیم در این شورا این خلاء ها را برطرف کنیم.
صادق مطاعی، اعضای این شورا را مسئولان روابط عمومی شهرداری های استان و همچنین چند تن از خبرنگاران رسانه ها ذکر کرد و افزود: امیدواریم با تعامل بهتر و بیشتر رسانه ها با این شورا بتوانیم به اهداف خود برسیم.
او با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان اقدامات و فعالیت های شهرداری ها قرار بگیرند، افزود: فعالیت های خوبی اکنون در شهرها انجام می شود که به دلیل ضعف اطلاع رسانی دیده نمی شود.
او تزریق امید به جامعه از طریق اقدامات انجام شده را از جمله اهداف شورای اطلاع رسانی شهرداری ها دانست و گفت: در نظر داریم روابط عمومی های شهرداری های استان را تقویت کنیم و از طریق ارتباط آنها با رسانه ها و بدنه جامعه اقدامات آنها به اطلاع مردم برسد.
او اولین گام در این ارتباط را تثبیت جایگاه روابط عمومی شهرداری های استان دانست و گفت: جلسه ای در این ارتباط با شهرداری ها برگزار می کنیم و آنها را نسبت به اطلاع رسانی از طریق رسانه ها به مردم توجیه می کنیم.
رئیس شورای اطلاع رسانی شهرداری های استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود دیگر اقدام برای تقویت بُعد اطلاع رسانی شهرداری های استان را راه اندازی سایت خبری دانست و افزود: همه شهرداری ها باید یک پایگاه اطلاع رسانی مستقل برای انعکاس اقدامات و فعالیت های خود داشته باشند.
مطاعی برگزاری کارگاه های آموزشی خبرنویسی را از دیگر برنامه های این شورا ذکر کرد و افزود: آموزش مسئولان روابط عمومی شهرداری ها را نیز در دستور کار داریم.
وی همچنین بر ارتباط متقابل رسانه ها با روابط عمومی شهرداری های استان تاکید کرد و گفت: انتظار داریم شهرداران هر سه ماه یک بار کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران رسانه ها برگزار کنند و به مردم گزارش کار دهند.
وی یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد شهرداری ها را اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها و پاسخگویی به آنها اعلام کرد.
در این جلسه مصوب شد که هر ماه یکبار جلسه شورای اطلاع رسانی شهرداری های استان برگزار شود.
برخی از مسئولان روابط عمومی و رابطان شهرداری های استان و همچنین خبرنگاران نیز نظراتی در این جلسه ارائه کردند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.