سید رسول حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر زلزله 7.3 دهم ریشتری آبان ماه سال گذشته واحدهای مسکونی مسکن مهرالوند در شهرستان سرپل ذهاب دچار آسیب شد و ستاد معین بازسازی استان مازندران مقاوم سازی 40 بلوک آن را برعهده گرفت.
وی اظهار داشت: مقاوم سازی شامل تقویت فنداسیون، اسکلت بندی و دیوارچینی است که در مسکن مهر الوند مراحل تقویت فنداسیون و اسکلت 40 بلوک به پایان رسیده و تقویت دیوارچینی 39 بلوک نیز تکمیل و کار یک بلوک باقی مانده در حال انجام است.
رئیس ستاد معین بازسازی مازندران در ادامه گفت: 70درصد نماکاری و 50 درصد کار نازک کاری واحدهای مسکن مهر انجام شده و این روند نیز ادامه دارد.
حسنی یادآور شد: خوشبختانه زلزله 6.4 دهم ریشتری چهارم اذر ماه سال جاری در سرپل ذهاب هیچ آسیبی به مسکن مهر الوند وارد نشد و این موضوع بیانگرمقاوم سازی و رعایت اصول استانداردسازی است.
وی ادامه داد: توسط ستاد بازسازی مازندران در محلات زیرپوشش در سطح شهرسرپل ذهاب عملیات اسکلت بندی یک هزار و 850 واحد ، دیوارچینی یک هزار و 170 واحد ، آرماتوربندی 2 هزار و177 واحد ، نصب سقف یک هزار و 490واحد، اجرای گچ و خاک برای 800 واحد مسکونی انجام شده است.
پس از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه، استان های خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و همدان به عنوان معین ستاد بازسازی، کار بازسازی و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب را بر عهده دارند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066/7399
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.