به گزارش خبرنگار ایرنا در این جلسه که در سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد ، فرماندار پاوه گفت: در سال جاری 519 میلیارد و 482 میلیون ریال اعتبار برای اجرای 188 طرح و پروژه به این شهرستان اختصاص داده شده است.
پرویز ایده پور افزود: این طرحها در فصلهای راه و حمل و نقل جاده ای، کشاورزی، انرژی ، آموزش، ورزش و خدمات توسط 38 دستگاهای ذیربط اجرا می شوند.
فرماندار پاوه گفت: این اعتبارات از محل استانی، نفت و گاز، متوازن ، ماده 12، ارزش افزوده، کمک به نوسازی مناطق زلزله زده و سایر منابع تأمین شده است.
ایده پور تصریح کرد: از محل اعتبارات زلزله مبلغ 480 میلیارد ریال اعتبار برای احداث 860 واحد تخریبی و تعمیر یک هزار و 275 واحد خسارت دیده از زلزله در شهرستان پاوه اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: همچنین از محل اعتبارات مناطق زلزله زده مبلغ 120 میلیارد ریال بصورت بلاعوض و 40 هزار کیسه سیمان بصورت رایگان به واحدهای خسارت دیده اعم از احداثی و تعمیری پرداخت و تحویل شده است.
وی تصریح کرد: 28 هزار فقره تسهیلات مردم زلزله زده شهرستان پاوه به مبلغ 300 میلیارد تومان نیز امهال شده و دولت سود این تسهیلات را به مدت 2 سال به بانکهای عامل پرداخت کرده است.
ایده پور با انتقاد از تعدادی از دستگاههای اجرایی شهرستان گفت: با وجود اختصاص اعتبار مدیران این دستگاهها قادر به جذب اعتبارات اختصاص داده شده نشده اند.
وی بر پیگیری مستمر و مداوم پروژه های عمرانی توسط مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی تأکید کرد و گفت: عمده دلایل کند بودن پیشرفت طرحها بی اطلاع بودن مدیران از روند اجرایی آنها است.
ایده پور تصریح کرد به هنگام توزیع اعتبارات سال 98 به اداراتی اعتبار خواهیم داد که توانسته باشند اعتبارات سال 97 را بخوبی جذب کرده باشند.
در این نشست مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه با اشاره به ظرفیتهای بالای گردشگری پاوه بخصوص در روستاهای هدف گردشگری ، خواستار همراهی مسئولان با سرمایه گذاران در اجرای طرحهای گردشگری و اشتغال زا شد.
امیر خسروانی به ظرفیت های گردشگری روستای «هجیج» اشاره کرد و گفت : با وجود طبیعت بکر و زیبای این روستا و وجود سد داریان می توان با سرمایه گذاری مطلوب اقتصاد شهرستان و حتی استان را تغییر داد.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.