به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، از شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان به عنوان گنجینه های بزرگ این کشور یاد کرد.
وی به نقش مقاومت در خودباوری و توانمندی اشاره کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
بازوند با بیان اینکه هر یک از سازمان ها می توانند در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت سهمی داشته باشند بر نصب و ایجاد المان با محتوای اشاعه این فرهنگ توسط شهرداری تاکید کرد.
وی یادآور شد، شهرداری با فرهنگ عمومی مردم در ارتباط است و باید در نصب المان هایی با محتوای اشاعه این فرهنگ همت گمارد.
استاندار کرمانشاه معتقد است، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و اشاعه فرهنگ ایثار و جوانمردی توطئه و نقشه شوم استکبار را خنثی و باطل می سازد.
بازوند با تاکید براینکه دانش آموزان و جوانان امروز باید بیش از گذشته با آرمان های شهدا آشنا شوند، به نقش این فرهنگ در خودباوری و مقاومت آنان اشاره کرد.
بازوند اضافه کرد، کرمانشاه نزدیک به یک هزار شهید و فرهنگی را به این انقلاب تقدیم کرده که از این میزان نزدیک به 820 نفر دانش آموز بوده اند از همین رو آشنایی بیشتر دانش آموزان با این ارزش اهمیت دارد.
وی تاکید کرد: باید در دانشگاه ها تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت توسعه و رواج پیدا کند زیرا تاثیرات این فرهنگ در دانشگاه ها برای پیشرفت و توسعه بسیار تاثیرگذار است.
وی ، خواستار تدوین و اجرای برنامه های هدفمند و اثربخش در دانشگاه های استان برای توسعه این فرهنگ شد.
مقام عالی استان تصریح کرد: اگر برنامه ها در دانشگاه ها منجر به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شد باید بگوئیم که برنامه های به خوبی اجرایی و عملیاتی شده است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید تلاش شود تا این فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل به یک فرهنگ عمومی همانند زمان جنگ شود، گفت: در زمان جنگ این نوع فرهنگ به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده بود لذا باید با سازوکارهای مناسب این نوع فرهنگ در جامعه امروزی نیز به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی با اشاره به برنامه های دشمنان برای شبیخون فرهنگی از طریق توپخانه فرهنگی و رسانه ای علیه ایران اسلامی ، خواستار افزایش سرعت برنامه های مقابله با این نوع تهاجم در داخل کشور شد.
بازوند، مقاومت در برابر تهاجم دشمنان را یکی از عوامل بسیار مهم برای پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: در جامعه ای پیشرفت صورت می گیرد که افراد آن توانمند باشند و این توانمندی با تلاش و کوشش حاصل می شود که یکی از پارامترهای آن برای توسعه کشور شکل گیری مقاومت مردم است زیرا یک فرد توانمند می تواند یک فرد مقاوم باشد.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه شهدا و دفاع مقدس گنجینه های بزرگ برای پیشرفت کشور هستند، ادامه داد: در این گنیجینه بزرگ خودباوری، ایثار، شهادت، رشادت، جوانمردی و تواضع وجود دارد و اگر مسئولان برای توسعه این فرهنگ اقدام نکنند خود مردم در بزنگاه ها از این گنیجینه بزرگ استفاده خواهند کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.