به گزارش خبرنگار ایرنا، کیوان کاشفی شامگاه یکشنبه در دیدار فعالان اقتصادی شهر سلیمانیه عراق با استاندار کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از این هیات های تجاری متعلق به استان اربیل و دیگری نیز متعلق به شهر بصره هستند.
وی افزود: رایزنی برای افزایش سطح مبادلات تجاری و بازدید از واحدهای صنعتی و صادراتی استان کرمانشاه از جمله اهداف سفر این 2 هیات تجاری به کرمانشاه است.
کاشفی همچنین با اشاره به حضور تیمی از فعالان اقتصادی شهر سلیمانیه عراق به کرمانشاه، گفت: این تیم اقتصادی که متشکل از تجار، بازرگانان و اعضای اتاق بازرگانی شهر سلیمانیه هستند از چند کارخانه تولیدی بازدید و جلسه مهمی با فعالان اقتصادی استان داشتند.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: یکی از موضوعاتی که در سفر تیم اقتصادی سلیمانیه مطرح شد، برپایی نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی در این شهر با محوریت استان کرمانشاه بود که خوشبختانه توافقات خوبی نیز در این خصوص حاصل شد.
وی تصریح کرد: افزایش ترانزیت کالا از مرز پرویزخان و راه های بهبود صادرات به سوریه به عنوان بازار مشترک 2 کشور ایران و عراق از دیگر موارد مطرح شده در جریان سفر 2 روزه فعالان اقتصادی سلیمانیه بود.
کاشفی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مورد بحث، سفر یک هیات تخصصی در حوزه گردشگری و سلامت از سلیمانیه به کرمانشاه بود که فکر می کنم در آینده نزدیک صورت می گیرد.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در ادامه به افزایش صادرات صورت گرفته از مرزهای کرمانشاه به عراق اشاره کرد و گفت: در هشت ماه سپری شده از سال جاری با رشد 51 درصدی صادرات به بخش اقلیم کردی عراق مواجه بوده ایم.
وی گفت: این افزایش صادرات در حالی صورت گرفت که به تازگی یک هیات تجاری از آمریکا به سلیمانیه سفر کرده و سعی داشتند که روابط تجاری این استان با کشورمان را محدود کنند که خوشبختانه با پاسخ منفی تجار و بازرگانان عراقی و شهر سلیمانیه روبرو شدند.
کاشفی در پایان ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد سفر استاندار سلیمانیه عراق به کرمانشاه باشیم، سفری که می تواند گره از بسیاری مشکلات موجود بر سر راه بازرگانان ایران و عراق را کاهش داده و رفع کند.
استان کرمامشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.
سالانه بیش از 2 میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه به عراق صادر می شود
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.