به گزارش ایرنا ، هدایت حاتمی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات کارخانه قند بیستون اظهار داشت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی استان به ضعف آن ها در حوزه مدیریت مالی و بازاریابی بر می گردد.
وی اظهار داشت: حفظ محیط زیست و گام برداشتن به سوی یک صنعت پاک، از جمله اولویت های استان است. در این راستا تسهیلات مناسب در اختیار واحدهایی که خواهان به روز کردن فن آوری، کاهش آلاینده ها و تصفیه آب صنعتی هستند؛ قرار داده می شود.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: این استان رتبه دوم‌ تولید چغندر قند در کشور را داراست و این یک پتانسیل خوب برای توسعه کارخانه های قند در استان محسوب می شود.
وی وجود منابع آبی سامانه گرمسیری و همچنین شرایط مناسب اقلیمی در شهرستان های مرزی استان مانند سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین، زمینه مناسبی را برای توسعه کشت پاییزه چغندر - که صرفه اقتصادی مناسبی دارد - فراهم کرده است.
حاتمی اظهار داشت: پرداخت سریع مطالبات کشاورزان یکی از اولویت های جدی مدیریت ارشد استان است و موجب دلگرمی بیشتر این قشر تولید کننده برای تداوم کشت چغندر در سال های آینده و کاهش تنگناهای اقتصادی آن ها می شود.
وی اضافه کرد: کارخانه های قند استان 565 تن چغندر از کشاورزان خریداری کرده اند که تا 25 آذرماه 46 درصد مطالبات پرداخت شده است. به نسبت سال های گذشته که معمولا از بهمن ماه پرداخت ها آغاز می شد در شرایط بهتری هستیم. همچنین مقرر شده مابقی این مطالبات نیز هر چه زودتر پرداخت شود.
معاون استاندار کرمانشاه گفت: کارخانه قند بیستون از مهم ترین مجموعه های تولیدی استان است که بخش قابل توجهی از قراردادهای کشت چغندر متعلق به این کارخانه است و حل مشکلات مجموعه در حوزه تامین سرمایه در گردش و طرح های توسعه در دست اقدام است.
حاتمی در پایان تاکید کرد: کارخانه های چغندر استان باید با برنامه ریزی به سمت برقراری یک ارتباط مناسب و پویا با کشاورزان گام بر دارند زیرا این کار به حذف واسطه ها کمک می کند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 900 هزار هکتار زمین کشاورزی است که بخش اعظم آن به کشت گندم، جو، ذرت و چغندر قند اختصاص پیدا می کند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.