به گزارش ایرنا، «احمد کلاری» روز یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان با هیات تجاری سلیمانیه عراق که در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه مرز پرویزخان نزدیک به 50 درصد از صادرات 2 کشور را به خود اختصاص داده خواهان رفع مشکلات آن شد.
وی با بیان اینکه ارسال کالا از طریق مرز پرویزخان به اقلیم کردستان و سوریه میسر می شود ، از آمادگی عراق برای ارسال کالاهای مورد نیاز از طریق مرزهای کردستان به ایران خبر داد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق نیز تاکید کرد که برای کاهش اثرات تحریم و مسایل سیاسی بر تعاملات اقتصادی 2 کشور تلاش خواهیم کرد.
«یاسین رحیم فرج» ادامه داد: مشکلات موجود در مرز پرویزخان که بر سر راه تجارت قرار گرفته باید رفع شود.
وی در ادامه به تلاش برای به روزشدن توافقات تجاری ایران و کردستان اشاره کرد و افزود: از گذشته تاکنون عراق با ایران و استان های مرزی روابط و تجارت متعدد داشته و هم اکنون شرایط خوب و مطلوبی برای حضور سرمایه گذاران ایرانی در عراق مهیا شده است.
وی با تاکید براینکه کردستان عراق پذیرای سرمایه گذاران ایرانی است و از حضور آنان استقبال می کند، افزود: سرمایه گذاران ایرانی باید به خوبی از این فرصت استفاده کنند و آن را به دیگران و کشورهای همسایه واگذار نکنند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه ، از برگزاری نمایشگاه اقتصادی با محوریت استان کرمانشاه در سلیمانیه عراق به عنوان آغاز سرمایه گذاری مشترک بین 2 کشور یاد کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت سالانه بیش از 2 میلیارد دلار صادرات دارد که بخش اعظم آن به عراق صادر می شود.
کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.