به گزارش خبرنگار ایرنا، در ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه مزایایی برای مناطق جنگی کشور در نظر گرفته شده که «رشد سالانه 10 درصدی شاخص‌های توسعه و افزایش حقوق 20 تا 25 درصدی کارکنان» از جمله آنهاست.
این قانون ستاد کل نیروهای مسلح را موظف کرده که محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تعیین و اعلام کند اما با وجود اسناد مختلف از موشک باران و بمباران 10 شهرستان استان کرمانشاه، تنها شهرستان ‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، سرپل ذهاب و قصرشیرین در لیست مناطق جنگی دوران دفاع مقدس قرار گرفته اند و خبری از شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و دالاهو در این فهرست نیست.
این موضوع سبب انتقاد مردم کرمانشاه و اعتراض و پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی استان شده است.

** نامه مجمع نمایندگان و استاندار
مجمع نمایندگان استان پس از دیدار یک ماه پیش با سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امروز اول دی هم در نامه‌ای خواسته خود را تکرار و پیگیری کرده اند.
نمایندگان خطاب به سرلشکر باقری نوشته اند: استان کرمانشاه به عنوان دروازه بان ایران اسلامی افتخار دارد که برای پاسداری از ارزش ها و خاک میهن اسلامی 9 هزار و 800 شهید، 21 هزار و 900 جانباز، هزار و 800 آزاده، 950 بانوی شهید، هزار و 100 بانوی جانباز و 750 شهید زیر 15 سال را تقدیم کرده و هزار و 200 بار مورد بمباران و موشک باران دشمن بعثی قرار گرفته است و با وجود اینکه کرمانشاه به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب سینه ستبر ایران اسلامی است، در لیست مناطق جنگی قرار نگرفته است.
نمایندگان افزوده‌اند که «انتظار داریم اسم شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب و دالاهو در میان مناطق جنگ زده ثبت شود و این کمترین خدمت به این استان جنگ زده و زلزله زده است.»
از سوی دیگر استاندار کرمانشاه نیز از پیگیری مستمر این موضوع برای قرار گرفتن نام دیگر شهرستان های جنگ‌زده استان در لیست مناطق جنگی خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه نامه‌ای تنظیم و به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال کرده‌ایم که این کار با جدیت در حال پیگیری است.
هوشنگ بازوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این بخشنامه به حقوق فرهنگیان و کارکنان دولتی در مناطق جنگی با مدرک کارشناس ارشد به بالا 25 درصد و با مدرک پایین‌ تر از آن 20 درصد اضافه می‌شود.
بازوند اظهار کرد: ابلاغ این افزایش حقوق در مناطق جنگی استان در حال انجام است و در تلاشیم تا پیش از اجرای آن شهرستان کرمانشاه هم به این لیست اضافه شود.

** کرمانشاه از اهواز چیزی کم ندارد
مرکز استان کرمانشاه در حالی منطقه جنگی محسوب نشده که مراکز استان های ایلام، خوزستان و بوشهر در لیست ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته‌اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در این باره گفت: دشمن در جنگ تحمیلی تا مرز 45 کیلومتری شهر اهواز پیشروی کرده بود اما نفوذ آنان به استان کرمانشاه تا 32 کیلومتری مرکز استان بوده و این نشان می‌دهد که کرمانشاه باید در لیست مناطق جنگی قرار بگیرد.
حبیب الله وفایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهمیت قرار گرفتن شهرستان های جنگ‌ زده کرمانشاه در لیست مناطق جنگی مزایای زیادی برای استان دارد که یکی از مهمترین آنها افزایش پرداختی ها و طبعا جذب و ماندگاری نیروهای متخصص در استان و جلوگیری از مهاجرت آنهاست.
نخستین و آخرین زخم‌های صدام بر پیکر کرمانشاه زده شد؛ استانی که پیش از همه درگیر دفاع مقدس شد و برگ آخر کتاب جنگ هم آنجا ورق خورد.
اولین تیرهای دشمن بعثی سینه مردم کرمانشاه را نشانه رفت، نخستین بمب ها بر سر آنان فرود آمد، هشت هزار بار صدای آژیر حمله در کرمانشاه بلند شد و یک هزار و 200 بار بمب و موشک، خانه و کاشانه مردم این خطه را زیر و زبر کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.