آیت الله «امان نریمانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از وقوع زلزله شدید 7.3 ریشتری شامگاه 21 آبان سال گذشته که موجب تاثر مردم داخل و حتی خارج از کشور شد، همه پای کار آمدند تا بتوانند گره ای از مشکلات ایجاد شده برای مردم را بگشایند.
وی ادامه داد: در این میان دولت نیز که باید نقش اساسی را در کمک به مردم زلزله زده ایفا می کرد از همان ساعات نخست وقوع حادثه پای کار آمد و در این مدت نیز با وجود تنگناهای مالی که با آن روبرو بود توانست کمک های خوبی را ارائه کند.
آیت الله نریمانی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات، کمک های بلاعوض، امهال وام و ... از جمله اقدام هایی بود که دولت برای کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه انجام داد، علاوه بر آن خود رئیس جمهوری و بیشتر اعضای هیات دولت هر کدام چند بار به این مناطق سرکشی کرده و از نزدیک با مشکلات مردم روبرو شدند.
نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: البته در این میان بودند افرادی که انتقادهایی به دولت وارد آوردند و معتقد بودند که در قبال مردم زلزله زده کرمانشاه کوتاهی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: ما نیز معتقدیم که باید کارهای بیشتری در مناطق زلزله زده صورت بگیرد و کمک های ارائه شده پاسخگوی این حجم از خسارت ها نیست ولی باید به بودجه دولت و محدودیت های موجود نیز توجه داشت.
آیت الله نریمانی یادآوری کرد: در چنین مواقعی می توان به سراغ خیران رفت و از آن ها طلب کمک کرد چرا که این بخش نیز ظرفیت های بسیار زیادی دارد که اگر در کنار کمک های دولتی قرار گیرد می تواند مشکلات زیادی را حل کند.
این مقام مسئول در عین حال با قدردانی از کمک های مردم سراسر کشورمان به مردم زلزله زده استان، گفت: بخش اعظمی از جبران خسارت های وارده با همین کمک ها بود که انجام گرفت و از درد و آلام مردم کاست.
وی همچنین از صبوری مردم مناطق زلزله زده استان نیز قدردانی کرد و با بیان اینکه همه ما شرایط بسیار سخت آن ها را درک می کنیم، افزود: باید آن ها را به صبر بیشتر دعوت کرد تا شاهد باشیم با کمک های دولت و مردم هرچه سریعتر منازل تخریب شده آن ها بازسازی شود.
آیت الله نریمانی در پایان گفت: کم ارزش کردن اقدام های صورت گرفته در مناطق زلزله زده که عمده آن ها توسط دولت انجام شده بی انصافی است چرا که شاهد بودیم دولت با تمام توان برای جبران خسارت ها و کمک به مردم این مناطق تلاش کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم به جا گذاشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.