به گزارش خبرنگار ایرنا ، پرویز ایده پور روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک پاوه ، بر لزوم حضور مدیران دستگاه های اجرایی با نگاه تخصصی در جلسات شورای ترافیک تأکید کرد و خواستار اجرای دقیق قانون و مصوبات این شورا شد.
وی در ادامه به موضوع خدمات عمومی اشاره کرد و گفت: باید در مواقعی که پای خدمات عمومی در میان است از حقوق شهروندی دفاع کرده تا مردم بخوبی از این خدمات استفاده کنند.
ایده پور سپس به ساماندهی دستفروشان ورودی شهر پاوه اشاره کرد و افزود: مقوله دستفروشی در تمامی کشورهای جهان اعم از کشورهای توسعه یافته و سایر ملل امری رایج است.
وی افزود: اگر قرار است در محدوده ورودی شهر فردی برای تأمین معیشت خانواده خود اقدام به دستفروشی کند باید از مردم کم بضاعت بومی شهرستان باشد و توجیهی برای حضور افراد از دیگر نقاط پذیرفتنی نیست.
فرماندار پاوه گفت: با ساماندهی دستفروشان محلی شناسایی شده در ورودی شهر نارضایتی کسبه و مردم در این نقطه رفع و ترافیک ورودی شهر بطور چشمگیری کاهش پیدا می کند.
وی گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری بعنوان نهادی عمومی توجه کنند که مشروعیت خود را از آرای مردم دارند و موظف هستند در راستای خدمت به مردم ، از تمام ظرفیت و پتانسیل خود برای حل این موضوع استفاده کنند.
ایده پور با اشاره به هجمه های فراوان در فضای مجازی علیه تصمیمات شورای ترافیک گفت: تصمیمات این شورا براساس کار کارشناسی و بهره گیری از نظرات کارشناسان خبره اتخاذ شده نه براساس منافع اشخاص یا گروههای خاصی.
فرماندار پاوه تصریح کرد: معضل ترافیک سنگین در این شهر و تقریبا انسداد خیابانها در بسیاری ار مواقع ضرورت احداث کمربندی را بیش از پیش برای ما نمایان می سازد.
شهردار پاوه هم گفت: مردم و دستگاههای مرتبط ما را همراهی کنند تا دست فروشان را ساماندهی کنیم زیرا شهردار به تنهایی قادر به این امر نیست.
علی محمد میری با اشاره به نقش حائز اهمیت رسانه ها و سایت های خبری خواستار استفاده از ظرفیت بالای این رسانه ها و سایت ها برای حل معضل ترافیک و ساماندهی دست فروشان شد.
لطف الهی رئیس شورای اسلامی شهر پاوه گفت: دست فروشان باید به خارج از شهر واقع در حد فاصل دورسیان و چورژی انتقال داده شوند.
رئیس پلیس راهور پاوه هم گفت: حل معضل ترافیک فقط با اعمال قانون و جریمه قابل حل نیست بلکه این موضوع باید به طریق فرهنگی حل شود و در کنار آن قانون نیز اعمال شود.
سرگرد عبدی افزود: اگر دست فروشان با افزایش ترافیک موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده اند خودروهای سنگین نیز موجب سلب آرامش برای مردم شهر شده اند.
وی تصریح کرد که برای حل این موضوع باید زمینه های تخلف و ترافیک را حذف کرد ، زمینه هایی همچون مطب تعدادی از پزشکان، داروخانه ها و اماکن خدمات عمومی که موجب ترافیک در شهر شده اند.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.