به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه بازآفرینی شهری استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: برای خرید زمین مستاجران زلزله زده 22 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون توسط وزارت راه و شهرسازی تامین نشده است.
او با اشاره به گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ، مبنی بر خرید زمین به شیوه توافقی و تهاتری برای ساخت مسکن مستاجران زلزله زده گفت: خرید زمین برای مستاجران به این صورت زمینه ساز حواشی، رانت و شبهات زیاد می شود بنابراین بهتر است زمین توسط دولت خریداری و در اختیار مستاجران گذاشته شود.
بازوند با اشاره به صدور 10 هزار و 600 فقره پروانه ساخت واحدهای مسکونی زلزله زدگان در شهر سرپل ذهاب اظهار داشت: کل واحدهای تخریبی شهر سرپل ذهاب 6 هزار 300 واحد بود که چهار هزار واحد اضافه ساخته شده است.
استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار تحلیل اقتصادی وضعیت مسکن شهر سرپل ذهاب شد و گفت: باید به صورت دقیق و کارشناسی افق وضعیت اقتصادی بازار مسکن این شهر تحلیل شود زیرا با این روند ساخت و ساز بازار مسکن این شهر به زودی اشباع می شود و واحدهای ساخت شده روی دست مردم می ماند و در بازپرداخت وام ها با مشکل مواجه می شوند.
بازوند همچنین با بیان اینکه 50 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن مستاجران در نظر گرفته شده است، خواستار بررسی پرداخت تسهیلات خرید مسکن به مستاجران زلزله زده به جای احداث واحد مسکونی شد که برای مردم خیلی راحت تر و به صرفه تر است.
استاندار کرمانشاه در پایان به پرداخت 23 میلیارد تومان هزینه آب و برق رایگان مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید تا پایان سال 98 روند بازسازی مناطق زلزله به پایان برسد بنابرین وزارت راه باید هرچه زودتر تکلیف زمین مستاجران را روشن کند.
سه هزار و 600 مستاجر زلزله زده در شهرستان های غربی استان کرمانشاه وجود دارند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
بر اثر زمین لرزه 6.4 ریشتری چهارم آذر ماه امسال هم 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
8066/3209
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.