به گزارش ایرنا ، علیرضا گودرزی روز یکشنبه در نشست مشارکت های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد ، افزود: سازمان های مردم نهاد بر تمرکز بر تغییر نگرش و تغییر ذهنیت جامعه به معتادان، می توانند زمینه بازگشت این افراد به جامعه را فراهم کنند.
وی اظهار داشت: حفظ اشتغال موجود و توقف رشد بیکاری، نیاز به تلاش همگانی دارد چرا که اشتغالزایی تنها با بودجه و اعتبار ایجاد نمی شود.
وی با بیان اینکه نباید پروژه های اشتغالزا با معطلی چند ماهه روبرو شوند ، تاکید کرد: در استانی که وضعیت مناسبی در آمار بیکاران ندارد، برخی کارشناسان با تنگ نظری مانع اشتغالزایی می شوند.
گودرزی در ادامه با تاکید بر افزایش اعتماد جامعه به معتادان بهبود یافته و بکارگیری آنها در مراکز کار تصریح کرد: توسعه و تقویت مشارکت های مردمی در ایجاد اشتغال و بکارگیری بهبود یافتگان اعتیاد، نیاز امروز استان است.
وی گفت: متاسفانه معتادان پس از مدتی با طرد شدگی از سوی خانواده و اجتماع کارتن خواب شده و پس از بهبودی نیز پذیرش جامعه را نمی بینند. تغییر این ذهنیت و نگرش در جامعه کار سمن ها و سازمانهای مردم نهاد است.
در این نشست، سمن ها و انجمن های فعال در زمینه بهبود معتادان استان با ارائه گزارشی از اقدام های خود به بیان کمبودها و مشکلات موجود پرداختند.
تعداد سمن های استان کرمانشاه در دولت یازدهم از حدود پنج هزار مورد به 12 هزار و 500 مورد رسیده که رشد قابل ملاحظه‌ای است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 632 روستا است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.